וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסות ספקטרוניקס והרווח הנקי עלו ב-9%; ללא הכנסות חד פעמיות - תזרים המזומנים הפך שלילי

אסף רותם

25.8.2005 / 17:05

ההכנסות החד פעמיות נבעו ממכירת הזכויות על מוצרי החברה לקונצרן אמריקאי ולחברה יפאנית; התזרים השלילי הסתכם ב-5 מיליון שקל; ההכנסות הגיעו ל-17.5 מיליון והרווח ל-2 מיליון שקל



חברת - שעוסקת בגילוי אופטי של אש, ריכוזי גזים מסוכנים ומערכות אוטומטיות לגילוי ולשיכוך התפוצצויות - פירסמה היום דו"חות לרבעון השני, ובהם עלייה בביצועים לעומת הרבעון המקביל, מול קיפאון לעומת הרבעון הקודם.



ההכנסות ברבעון השני הסתכמו ב-17.5 מיליון שקל, עלייה של כ-9% לעומת הרבעון המקביל, אך ירידה של כ-25% מהרבעון הקודם. בנטרול ההכנסות ממכירת הזכויות - שהסתכמו ברבעון הראשון של 2005 בכ-5.9 מיליון שקל - מראות ההכנסות על עלייה צנועה של כ-100 אלף שקל מהרבעון הקודם.







מכירת הזכויות על מוצרי החברה מתייחסת להסכם שיתוף פעולה עם הקונצרן האמריקאי M.S.A משנת 2003, לפיו מכרה ספקטרוניקס רשיון לייצור של 2 דגמים ספציפיים של גלאי להבה וגז של החברה, וכן זכות למכירה של שני דגמים אלו בכל העולם, בתמורה לתשלום סך של 3.25 מליון דולר, אשר שולם לחברה ב-3 תשלומים שונים במהלך 18 החודשים לאחר חתימת ההסכם. ברבעון הראשון של 2005 קיבלה החברה, את התשלום השלישי מתוך 3 התשלומים, ובנוסף, רשמה החברה ברבעון הראשון הכנסה דומה וחד פעמית ממכירת זכויות לחברה יפאנית בסך 2.6 מיליון שקל. מכאן התוצאות הטובות ברבעון זה.



לדברי החברה, הגידול במכירות ברבעון השני של לעומת התקופה המקבילה אשתקד, נובע מעלייה בשני מגזרי הפעילות: תחום הבטיחות וכיבוי האש האזרחי ותחום המערכות הצבאיות.



הרווח הנקי עלה גם הוא ב-9% מהרבעון המקביל והסתכם לכדי 2 מיליון שקל. בשל זכויות המכירה, רווח זה מהווה צניחה ביותר מ-70% מהרבעון הקודם, בו הסתכם בכמעט 7 מיליון שקל. בנטרול הרווח החד פעמי נותר הרווח גם הוא יציב, ללא צמיחה משמעותית מהרבעון הקודם.



החברה רשמה הרעה משמעותית בתזרים המזומנים, כאשר זה עבר לתזרים שלילי של 5 מיליון שקל, לעומת תזרים חיובי של 3.5 מיליון ברבעון המקביל ותזרים חיובי של 2.5 מיליון ברבעון הקודם. ההרעה נבעה מגידול במלאי, גידול בהתחייבויות עובד-מעביד, מסי הכנסה נדחים והרעה במוסר התשלומים.



עם פרסום הדו"ח, הודיעה החברה כי יחיאל ספקטור, יו"ר ספקטרוניקס, אושר לכהן כמנכ"ל לשלוש שנים נוספות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully