וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורדה אלשיך: לשופרסל אין כל מחויבות לעובדי קלאבמרקט

ענת רואה

25.8.2005 / 17:51

השופטת, שאישרה היום את עסקת המכירה וקראה לממונה על ההגבלים העסקיים לא להטיל וטו על המכירה, כתבה: "לעובדים אין זכות לבחור את מעסיקם"; זכויות העובדים הוותיקים ייפגעו



שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך, אישרה היום את מכירת רשת קלאבמרקט לשופרסל. אלשיך הגדירה את ההצעה כרע במיעוטו וקראה לממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, לא להטיל וטו על מכירת הרשת. "זאת בחירה בין הרע לרע במיעוטו", כתבה אלשיך בהחלטתה. "אין לי אלא לאשר את הצעת שופרסל כהצעה הזוכה ולצפות מהממונה שיקבל החלטה במהירות האפשרית".



השופטת קבעה כי שופרסל תקיים משא ומתן על תנאי ההעסקה, אבל אין לה שום מחויבות לעובדי קלאבמרקט. לדבריה, "לעובדים אין זכות לבחור את מעסיקם". עקב כך ייפגעו תנאי העובדים הוותיקים ברשת, שכן שופרסל אמנם מוכנה לקלוט את רובם, אך מבקשת להחשיבם כעובדים חדשים. השופטת ציינה, כי העובדים יוכלו להתנגד לעמדת שופרסל באסיפת הנושים.



הסכם המכירה מנוגד להסכמה עקרונית בין הנושים לבין ההסתדרות על הבטחת זכויות העבר של כ-3,000 עובדי הרשת, ובהן תנאי הפרישה המשופרים שהיו כלולים בהסכם הקיבוצי ברשת קלאבמרקט; ופיצוי לכ-600 העובדים הוותיקים ברשת, שייפגעו מהמעבר להסכם הקיבוצי של רשת שופרסל. העובדים ביקשו לשבות, אך השופטת אלשייך הורתה להם אתמול לשוב לעבודה.



בשולי הדברים כתבה אלשיך כי אין לה אלא להצר על התנהגותם של בעלי המניות המקוריים של החברה (קבוצת בורוביץ-רוזן), שבחרו לשבת מהצד ולא לסייע לרשת, כאילו היו רק צד ג'. בנוסף האריכה אלשיך את הקפאת ההליכים של הרשת עד ה-30 באוקטובר.



נאמני רשת קלאבמרקט, ד"ר שלמה נס ורו"ח גבי טרבלסי, מסרו בתגובה להחלטת בית המשפט: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט, אשר תיתן פתח תקווה לעובדים, לספקים ולכל אלפי הנושים של הרשת. ברמה הלאומית, אין אלטרנטיווה אמיתית אחרת. אנו מצפים, יחד עם עוד אלפי אנשים, להחלטתו של הממונה על הגבלים העסקיים. לדעתנו, אין כאן כל פגיעה בתחרות ובכל מקרה, אם הרשת תפורק, הפגיעה בתחרות תהיה גרועה הרבה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully