וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת ההנפקה בנאסד"ק: הכנסות איתוראן גדלו ברבעון השני ב-11.5% ל-96 מיליון שקל

עומרי כהן

25.8.2005 / 18:06

הרווח הנקי גדל ב-2.3% ל-14 מיליון שקל; הוצאות של 1.6 מיליון שקל בגין כנס העשור וגידול בהוצאות השכר בברזיל ובארגנטינה הקפיצו את הוצאות ההנהלה ב-36% ל-16.3 מיליון שקל



מגמת הצמיחה בהכנסות חברת נמשכה גם ברבעון השני של 2005. איתוראן, אשר עוסקת באיתור ובמיגון כלי רכב, סיימה את הרבעון השני עם הכנסות של 95.8 מיליון שקל, המהוות גידול של 11.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה של השנה מכרה איתוראן ב-191.8 מיליון שקל - 17.8% יותר מהיקף הכנסותיה בתקופה המקבילה ב-2004.



באיתוראן הסבירו כי לגידול במכירות תרמה עלייה בהכנסות מדמי מנוי ועלייה במכירות מוצרי האיתור. הכנסות ראשונות בהיקף של 2.1 מיליון דולר מפרויקט האיתור החדש בקוריאה תרמו גם הן לעלייה במכירות ברבעון השני. מנגד, נפגעו שיעורי הצמיחה בהכנסות, עקב סיומו של שיתוף הפעולה עם חברת פרטנר בסוף 2004. בהנהלת איתוראן העריכו היום כי מגמת הצמיחה בפעילות החברה צפויה להימשך גם במחצית השנייה של 2005, וכי ברבעון השלישי יירשם שיפור משמעותי בכל הפרמטרים הכלכליים.



אולם, למרות הגידול סיימה איתוראן את הרבעון השני עם ירידה של 4.7% ברווח התפעולי ל-18.8 מיליון שקל. לירידה זו תרמו בעיקר הוצאות ההנהלה והכלליות, אשר זינקו ב-36% לעומת אשתקד והסתכמו ב-16.3 מיליון שקל. איתוראן, חברה סולידית בדרך כלל, ערכה ברבעון השני כנס רחב היקף לעובדיה ומשקיעיה במלאות עשור להיווסדה בעלות של כ-1.6 מיליון שקל. גורם נוסף, אשר תרם לעלייה בהוצאות, היו הוצאות שכר גבוהות יותר, אשר נבעו מהצמיחה בפעילות החברות הבנות בברזיל ובארגנטינה.



בשורה התחתונה דיווחה איתוראן על רווח רבעוני של כ-14 מיליון שקל, ירידה של כ-3% לעומת הרבעון הקודם, אולם גידול של 2.3% לעומת אשתקד. שיפור זה הושג בעיקר הודות לתשלומי מס נמוכים בהיקף של כ-13% בלבד מסך הרווח לפני מס. מתחילת השנה גדלו רווחי איתוראן ב-35.8% ל-28.4 מיליון שקל.



תזרים המזומנים מפעילות שוטפת המשיך להיות גבוה מהרווח הנקי, והסתכם ברבעון השלישי ב-25.2 מיליון שקל. את ששת החודשים הראשונים של השנה סיימה איתוראן עם תזרים חיובי של 40.6 מיליון שקל.



בתוך כך, הודיעה היום איתוראן כי בכוונתה לכנס באמצע ספטמבר את בעלי מניותיה לאסיפה, אשר במסגרתב יידרשו לאשר מספר צעדים לקראת הנפקת החברה בנאסד"ק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully