וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת המסחר והפיתוח של האו"ם טוענת שהאינתיפאדה וגדר ההפרדה פגעו בתמ"ג של הכלכלה הפלשתינאית בהיקף 6.4 מיליארד ד'

רויטרס

25.8.2005 / 19:52

כלכלת הרשות התכווצה ב-1% ב-2004, כשליש מכוח העבודה הפלסטיני נותר מחוסר עבודה, ו-61% ממשקי הבית ברשות רשמו הכנסה של פחות מ-350 דולר לחודש



ועדת המסחר והפיתוח של האו"ם פירסמה היום דו"ח ממנו עולה שכלכלת הרשות הפלסטינית נפגעה קשות מהאינתיפאדה הנוכחית ומהקמת גדר ההפרדה.



כלכלת הרשות התכווצה ב-1% ב-2004, כשליש מכוח העבודה הפלסטיני נותר מחוסר עבודה, ו-61% ממשקי הבית ברשות רשמו הכנסה של פחות מ-350 דולר לחודש בשנה האחרונה, נמסר בדו"ח של ה-U.N. Conference on Trade and Development .



"בפשטות, על רקע כיבוש ומלחמה ב-4 השנים האחרונות, ההשקעות והייצור הפלסטיני הצטמצמו ועל כן הכלכלה הפלסטינית צורכת יותר מוצרים מיובאים, בייחוד מישראל", נרשם בדו"ח. כלל היבוא לרשות הפלשתינאית מישראל מהווה כשני שלישים מכלל הגירעון המסחרי של הרשות בסך של 2.6 מיליארד דולר.



כ-80 אלף עובדים, אשר הועסקו לפני האינתיפדה בתוך גבולות ישראל, נאלצים כעת למצוא את מקומם בכלכלה המקומית. על הרשות הפלשתינאית להשקיע את כל מרצה בהקטנת העוני ובהגברת הייצור, נכתב בדו"ח UNCTAD.



כמו כן, נרשם בדו"ח כי הגדר שבונה ישראל, על מנת להגן על עצמה מהטרור הפלסטיני, מקשה גם היא על יכולת הציבור הפלסטיני להתפרנס. לפי נתוני הדו"ח, פגעו האינתיפאדה וגדר ההפרדה בתמ"ג הכלכלה הפלשתינאית בהיקף של 6.4 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully