וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ארגון המורים ניהל משא ומתן מחופשתו בסלובניה

יולי חרומצ'נקו

26.8.2005 / 8:00

במשרד החינוך סבורים שיו"ר ארגון המורים העל-יסודיים מעכב את החתימה בגלל שנאתו לשרת החינוך - לימור לבנת; המשרד מאיים לבקש מבית המשפט צווי מניעה, אם עד יום ראשון לא יגובש הסכם





בהסכם עצמו, טוענים נציגי המורים, ייכתב רק מה שהמורים מבטיחים, ואילו הבטחות הממשלה למורים יינתנו ב"מכתבי לוואי". בארגונים חוששים כי מבנה כזה של ההסכם יהפוך את הבטחות הממשלה למורים ללא מחייבות בנסיבות מסוימות. גם את כוונתו של משרד האוצר להחזיר שעות לימוד למערכת החינוך העל-יסודית בסכום של 50 מיליון שקל, דבר שיאפשר להחזיר למעלה מ-600 מורים לעבודה, רוצים המורים לעגן בבסיס התקציב - כלומר לקבוע שלא מדובר במענק חד-פעמי אלא בביטול הקיצוץ בתקציב משרד החינוך. אחרת יחזור הקיצוץ ועמו איומי פיטורי המורים, גם בשנת הלימודים הבאה.



אולם נקודת המחלוקת העיקרית שמסתמנת היא כוונת המורים לנכש באופן יסודי את שלמה דוברת והדו"ח שלו מההסכם שיחתמו עם משרד החינוך. כבר בטיוטות לא מופיע השם "דוברת" בכל המסמך, אבל גם "כוח המשימה הלאומי" ייעלם אם הדבר תלוי בארגוני המורים, והניסוח הרצוי להם הוא "רפורמה מוסכמת". עד כה, טוען ארז, סירבה לבנת להסכים לכך, שכן הדבר ייראה כביטול ההישג שלה כיוזמת הרפורמה. לבנת עצמה נשמעה אתמול פשרנית: "מבחינתי השם 'דוברת' לא חשוב, ומה שחשוב זה הרפורמה עצמה", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully