וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל דן אנד ברדסטריט: "הדו"ח ייתן תמונה רחבה למדי, שתיצור דימוי שלילי לאדם בעייתי"

אורה קורן

26.8.2005 / 8:05

חוק נתוני אשראי נכנס בימים אלה לשלב הביצוע, ומעכשיו כל מתחזה יוכל לדעת הכל על מצבכם הפיננסי; מנכ"ל דן אנד ברדסטריט - ראובן קובנט - מסרב להעניק אחריות לדו"חות שתספק החברה, אך טוען כי החוק יאפשר לכם לקבל אשראי בתנאים טובים יותר ולהישמר מפני עסקים בסיכון





לחוק נתוני האשראי, שנחקק בכנסת לפני כשנה, שלוש מטרות עיקריות. הראשונה היא להגדיל את המידע העומד לרשות נותני האשראי על לקוחתיהם, ולאפשר להם לדעת על היסטוריית האשראי שלו, אמינותו ועמידתו בהתחיבויותיו. המטרה השנייה היא למנוע מנותני אשראי לדרוש ביטחונות וערבויות מאנשים שהיסטוריית האשראי שלהם חיובית. המטרה השלישית, והלא פחות חשובה, היא להגביר את התחרות בתחום האשראי הצרכני.



לשלוש המטרות הללו יש מכנה משותף אחד: ככל שמידת האמינות של מקבל האשראי טובה יותר, מצבו ישתפר. הוא יוכל לקבל אשראי זול יותר, ובתי העסק והבנקים ישמחו לעשות איתו עסקים. ההיפך יהיה כמובן מנת חלקם של אנשים בעלי רקורד גרוע, שיתקשו יותר לקבל אשראי ויזכו לתנאים טובים פחות. זה לא סוד שנותני האשראי נאלצים למעשה לסבסד את ההפסדים הנגרמים להם ממתן אשראי לאנשים בעייתים, באמצעות ריבית גבוהה יותר הנגבית מאנשים בעלי היסטוריית אשראי חיובית. החוק הנוכחי נועד לשים קץ לאפליה ממנה סובלים כל אלה שמקפידים לשלם את חובותיהם במועד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully