וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוניברסיטת בר אילן מגייסת 15 מיליון מארק להרחבת המרכז לפיתוח חומרים מתקדמים

הארץ

21.6.2001 / 7:51

עד כה השקיעה האוניברסיטה במרכז כ-10 מיליון דולר; מתכוונת להרחיב את הפרויקטים הקיימים בתחום פיתוח החומרים

מאת דבי קאופמן

אוניברסיטת בר אילן מגייסת 15 מיליון מארק גרמני שישמשו את המרכז לחומרים מתקדמים שלה.

עד כה השקיעה האוניברסיטה במרכז כ-10 מיליון דולר. סגנית נשיא למחקר באוניברסיטה וראש המכון למתימטיקה על שם Noether Emmy, פרופ' מינה טייכר, אמרה שבאחרונה קיבלה האוניברסיטה 4.5 מיליון מארק מממשלת גרמניה. "נוסיף סכום זהה מתקציב האוניברסיטה", הוסיפה. האוניברסיטה תגייס מתורמים 6 מיליון מארק נוספים לפיתוח המרכז.

בר אילן מתכוונת להרחיב את הפרויקטים הקיימים בתחום פיתוח החומרים. כיום פועלים בתחום חמישה צוותי מחקר. עם הפרויקטים שבוצעו נמנים פיתוח חומר המאפשר ייצור תחבושת אקטיווית המזרזת ריפוי פצעים, וסוללת מגנזיום נטענת, השומרת על המטען החשמלי לאורך זמן.

פיתוח הסוללות מומן בחלקו על ידי קרן חיצונית פרטית, תמורת חלק מהבעלות על המוצר העתידי. טייכר אמרה שפיתוחים נוספים בוצעו בשיתוף עם התעשייה, תמורת בעלות משותפת "שנקבעה לפי גודל ההשקעה ושווי המוצר, כפי שהוערך בידי אנליסטים".

באוניברסיטה מקווים שהטכנולוגיות ייצאו לשוק הפרטי, ויניבו לה הכנסות באמצעות תמלוגים או מניות בחברות פרטיות, לצורך מימוש. טייכר לא מאמינה שהתהליך יפגע בחופש האקדמי של החוקרים: "החוקרים צריכים לעסוק במה שמגרה אותם. אבל אם מה שמעניין אותם נהפך גם למוצר שימושי, אין בכך כל רע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully