וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגעים למכירת מלון "הבית בגליל" תמורת 6.3 מיליון דולר

אריק מירובסקי

26.8.2005 / 9:02

13 שנה נאבקו נעמי וישי גרוסמן עם מינהל מקרקעי ישראל כדי לממש את חזונם ולפתוח את מלון הבוטיק היוקרתי בישראל; ואולם בימים אלה, שלוש שנים בלבד לאחר שהוקם, מתנהלים מגעים למכירת המלון



מה גורם לזוג בעל חזון שהצליח, לאחר מאבקים ממושכים, להקים מלון בוטיק מבודד בגליל, להחליט לפתע למכור אותו? השאלה הלא נדל"נית הזו מתייחסת ל"בית בגליל" ביער ביריה, הסמוך לראש פינה ולחצור הגלילית. בעלי המקום, נעמי (62) וישי (65) גרוסמן, מנהלים באחרונה מגעים למכירת המקום תמורת 6.3 מיליון דולר.



הבית בגליל הוא נכס ייחודי בישראל: מבנה של 2,700 מ"ר הנמצא בלב מגרש של 26 דונם ביער ביריה, וממנו נשקפים נופים פתוחים לעמק החולה, הכינרת, הגולן והחרמון. 26 סוויטות מצויות במבנה, כל אחת מהן בשטח של 46 מ"ר, וכן קיימים בו מועדון בריאות, סאונות, מסעדה, מגרש טניס, חדרי טיפולים ובריכת שחייה.



תמורת 1,455 שקל לזוג בסוויטה ללילה בימי חול ו-3,980 שקל לסופי שבוע (של שני לילות), מקבלים אורחי המלון אטרקציות כמו מועדון הבריאות, טיולים רגליים, רכיבה על אופני הרים, סוסים וג'יפים, טיפולי גוף וארוחות גורמה. מהר מאוד נהפך המקום, שנפתח לפני שלוש שנים, לפופולרי בקרב המאיון העליון, ויצר לעצמו שם ייחודי במפת התיירות המקומית.



עבור בני הזוג גרוסמן, הקמת המקום לא היתה דבר מובן מאליו. "חיפשנו בצפון הארץ את האתר המתאים להקמת מקום כזה. ביקרנו באזור מטולה, ראש פינה, צפת ואחרים, ובסוף החלטנו שיער ביריה הוא המתאים ביותר מבחינת נוף והאפשרויות הלוגיסטיות", מספר גרוסמן.



מאותו רגע החלה עבודת שכנוע שנמשכה עשר שנים כדי שמינהל מקרקעי ישראל יאפשר את הקמת המקום. "היינו צריכים להוכיח להם לא רק שהמקום שאנחנו מתכננים משתלב בנוף ותואם את רוח הסביבה, אלא גם שהוא יהיה כלכלי", מספר גרוסמן. ואכן, לאחר שנות עבודה סיזיפית התרצו במינהל ואישרו את הקמת המלון. ב-97' אושרו התוכניות להקמת המקום, וב-2002 הוא נפתח, כאמור, לקהל הרחב.



כיום מחלק גרוסמן את זמנו בין רמת גן, שם יש לו משרד רו"ח, לבין יער ביריה, שם הוא מבלה את עיקר זמנו. מנהלת המקום וגם המעצבת שלו היא נעמי.



אז מדוע, לאחר מאבקים ממושכים שכאלה, מחליטים בני הזוג למכור? גרוסמן עונה בקצרה שמדובר בעייפות החומר ובבעיות בריאות. "יש מה שמכונה כוח עליון, שמכתיב דברים שלעתים שונים ממה שמתוכנן. יש גם סדרי עדיפויות בחיים. אנחנו מעדיפים היום לחיות חיים בריאים יותר ואינטנסיוויים פחות, שיאריכו את תוחלת החיים ויחזקו את המשפחה שלנו. בחזון ראינו את המקום כפנסיה שלנו, שלצערי לא תתממש", הוא אומר.



מניעים כלכליים לא שיחקו תפקיד



גרוסמן דוחה על הסף את האפשרות שמניעים כלכליים עומדים בבסיס ההחלטה. "המלון מכניס 2,500 שקל לסוויטה ביום. אין לו תחרות, לא ברמה ולא באיכות. זה מלון בוטיק פר-סה. לא הרגשנו אצלנו שיש מיתון. יש מספיק בתי אב בישראל שגם בתקופה הנוכחית יכולים להרשות לעצמם לקנות את המקום, ולא רק לשכור בו חדרים".



שמאי שערך דו"ח על המקום העריך את שוויו ב-6.3 מיליון דולר, אבל מדובר בנכס מיוחד. "אין כיום אנשים בארץ שבקיאים בהפעלת ובניהול מלון כזה. לא מדובר במלון ברשת, וגם מקומות שפועלים בתחום, בנוסח מצפה הימים, אינם דומים לו בצורת הניהול. אנחנו השקענו מאות אלפי דולרים בהשתלמויות בחו"ל ובצבירת ניסיון בניהול המלון", מספר גרוסמן.



המתווך אורי טל מסוכנות רימקס על הים, המשווק את המקום, מוסיף: "לא מדובר בנכס רגיל, אלא במשהו שיש לו קהל יעד מאופיין מבחינת לקוחות, מוניטין ששווים אף הם הרבה מאוד, וגם הקונה יבוא, מן הסתם, מענף המלונאות והתיירות. לפיכך, כדי שנוכל לשווק את המקום בצורה המקצועית ביותר, אנו פועלים בצוותא עם אדם בכיר מענף המלונאות", הוא מספר.



"היה זמן שבו המוכרים אמרו לנו שמבחינתם לא משנה לאיזה ייעוד המקום יימכר, העיקר שנשיג עבורם את המחיר הנדרש. ערכנו בדיקות, שהעלו באופן חד משמעי שייעודו הנוכחי של המקום הוא הטוב ביותר וגם היקר ביותר, וזאת עקב השם שצבר לו תוך זמן קצר".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully