וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתתפי הכנס השנתי של הבנק הפדרלי הנפתח היום ינסו לברר את סוד הצלחתו של גרינספאן

סוכנויות הידיעות

26.8.2005 / 11:50

כלכלנים בכירים, ובהם כמה מהמועמדים להחליף את היו"ר הוותיק עם פרישתו בינואר, ישתתפו בכנס שכותרתו - "עידן גרינספאן: מסקנות לעתיד"; הנגיד עצמו צפוי לנאום היום ומחר בכנס



הניסיון להבין את סוד הצלחתו של היו"ר של הבנק הפדרלי בארה"ב - אלן גרינספאן, שיפרוש מתפקידו בעוד חמישה חודשים, יעמוד במרכז הכנס השנתי של הבנק הפדרלי הנפתח היום במדינת וויומינג בארה"ב. כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל".



הכנס, שעוסק בדרך כלל בסוגיות מקרו כלכליות, יתמקד השנה בכהונתו בת ה-18 שנים של גרינספאן כראש הבנק הפדרלי.



הכותרת של הכנס, "עידן גרינספאן: מסקנות לעתיד", ממשיך את האתגר העומד בפני הממשל בארה"ב בניסיונו לאתר יורש ראוי לנגיד הוותיק, אשר ידע בתקופתו מספר משברים קשים של הכלכלה האמריקאית.



כהונתו של גרינספאן מסתיימת בסוף ינואר, ולא ניתן להאריך אותה על פי החוק האמריקאי. שלושה מועמדים בולטים להחליפו בתפקיד צפויים להשתתף בכנס: מרטין פלדסטיין מאוניברסיטת הרווארד, גלן הבארד מאוניברסיטת קולומביה, ובן ברננקה - יו"ר מועצת היועצים הכלכליים של נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש. מועמד בולט רביעי, היועץ לשעבר של הנשיא בוש - לורנס לינדסי, אינו צפוי להשתתף בכנס.



שניים מחמשת המחקרים שיוצגו בכנס יתמקדו בגרינספאן עצמו. מחקר של סגן יו"ר הבנק הפדרלי - אלן בלינדר, שעוסק בניסיון לגבש "ספר הדרכה" ליורשו של גרינספאן, ומחקר של מומחה המטבע מייקל וודפורד מאוניברסיטת קולומביה, שעוסק בפתיחותו הגוברת של הבנק הפדרלי תחת הנהגת גרינספאן.



גריסנפאן עצמו ישתתף אף הוא בכנס, שאותו ניצל לא פעם כבמה להצגת תפיסת עולמו. הנגיד צפוי לנאום בכנס היום ומחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully