וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליש"ט מתחזקת ב-0.4% מול הדולר ל-1.8059 ד' לאחר שכלכלת בריטניה צמחה ברבעון השני בשיעור גבוה מהצפוי

TheMarker

26.8.2005 / 12:44

הכלכלה השנייה בגודלה באירופה צמחה ברבעון ב-0.5% - יותר מהערכה קודמת של 0.4%; הדולר נחלש מול היורו והין על רקע חשש כי נסיקת מחיר הנפט תגדיל את גירעון הסחר של ארה"ב



כלכלת בריטניה צמחה ברבעון השני בשיעור גבוה משהוערך תחילה - ועקב כך ירדו הסיכויים שהבנק המרכזי של בריטניה יקצץ את הריבית במדינה שוב השנה.



כלכלת בריטניה - הכלכלה השנייה בגודלה באירופה, צמחה ברבעון השני של השנה ב-0.5% - זאת לעומת הערכה קודמת מחודש שעבר, ולפיה צמחה הכלכלה ב-0.4% בלבד. כך מסרה היום הלשכה לסטטיסטיקה של בריטניה. הצמיחה המתוקנת היתה בהתאם לתחזיות המקוריות של הכלכלנים. במונחים שנתיים תוקנה הצמיחה מ-1.7% ל-1.8%.



מוקדם יותר החודש הוריד הבנק המרכזי של בריטניה את הריבית בבריטניה לראשונה זה שנתיים, לרמה של 4.5%.



הליש"ט מתחזקת כעת מול הדולר ב-0.4% לשער של 1.8059 דולרים; היורו מוסיף 0.2% מול המטבע האמריקאי לרמה של 1.2315 דולרים. מול הין היפאני מאבד הדולר 0.3% לשער של 109.7 ין לדולר.



היחלשות הדולר באה גם על רקע חששות כי נסיקת מחירי הנפט הגולמי, שרשמו אתמול שיא של כל הזמנים, תגדיל את גירעון הסחר של ארה"ב.



מחיר הנפט הגולמי בבורסת הסחורות של ניו יורק נסגר אתמול במחיר של 67.49 דולר לחבית, עלייה של 9 סנט, לאחר שבמהלך המסחר אמש כבר עלה לשיא של כל הזמנים - 68 דולר לחבית. עם זאת, במסחר לאחר הסגירה נסוג במעט מחיר הנפט, והחוזים על הנפט הגולמי למסירה באוקטובר נסחרים כעת במחיר של 67.19 דולר לחבית, ירידה של 30 סנט.



מאוחר יותר היום צפוי יו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב - אלן גרינספאן, לנאום במסגרת הכנס השנתי של הבנק בוויומינג בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully