וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשיים בחברות כ"א: סוגרות סניפים ומפטרות עובדים

הארץ

21.6.2001 / 10:51

מאת חיים ביאור

החברות לכוח אדם זמני התחילו להקטין את היקף פעילותן. רובן צמצמו את מספר הסניפים ופיטרו עובדים שהועסקו במשרדיהן. לפי הערכות, מתוך 300 חברות לכוח אדם זמני הרשומות כיום במשרד העבודה והרווחה - יוותרו בתוך שנה רק 150 חברות או פחות.

יו"ר ארגון חברות כוח אדם, אברהם גלאי, הפועל במסגרת איגוד לשכות המסחר, אמר אתמול שהענף נקלע לקשיים משתי סיבות עיקריות: האחת, ההאטה במשק, המתבטאת בפיטורים ובירידה משמעותית בדרישה לעובדים ברוב תחומי הפעילות של חברות כוח האדם הזמני.

השנייה, כניסתו לתוקף של התיקון לחוק קבלני כוח אדם שיזמו יו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ וח"כ חיים כץ, (עם אחד). לפי התיקון, שייכנס לתוקפו ביולי, יושוו תנאיהם של עובדים שהופנו למפעל באמצעות חברות כוח האדם לתנאי ההעסקה של העובדים הקבועים.

גלאי אמר כי בחצי השנה האחרונה הוכפל מספר חברות כוח האדם הסובלות מקשיי נזילות ומתופעה של צ'קים חוזרים. לדבריו, כמה עשרות חברות שוקלות לא לפנות למשרד העבודה והרווחה בבקשה לחידוש רישיונן. החוק מתנה את חידוש הרישיון בהפקדת ערבות בנקאית במשרד העבודה והרווחה, בגובה 50% מהשכר החודשי שמשלמת חברת כוח האדם לעובדיה. הערבות מיועדת להבטחת השמירה על זכויות העובדים.

חברות כוח האדם עומדות לדרוש ממשרד העבודה והרווחה לבטל את חיובן בהפקדת ערבות, או לצמצם את היקפה. לטענתן, התיקון לחוק קבלני כוח אדם מבטיח את השמירה על זכויות העובדים הזמניים, באמצעות השוואת תנאיהם לתנאי העובדים הקבועים.

חברות כוח האדם אומרות כי הן מנהלות משא ומתן לחתימה על הסכם קיבוצי עם הסתדרות עובדים לאומית. ההסכם, שצפוי להחתם ביולי, אמור להבטיח לעובדים תנאים משופרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully