וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא ונצואלה: "נמכור בנזין ונפט להסקה ישירות לקהילות העניות בארה"ב במחירים מוזלים"

רויטרס

26.8.2005 / 15:25

הוגו צ'אווס אמר כי לולא גורמים מתווכים בשוק האמריקאי מחיר הדלק היה זול בכמחצית; חברת הנפט הלאומית של ונצואלה מפעילה 14 אלף תחנות דלק ברחבי ארה"ב



נשיא ונצואלה - הוגו צ'אווס, הזוכה לפופולריות רבה בקרב האוכלוסיה הענייה בארצו, הציע השבוע לסייע לעניי ארה"ב על ידי מכירת בנזין ישירות להם במחירים מוזלים.



"אנו רוצים למכור בנזין ודלק להסקה ישירות לקהילות העניות בארה"ב", אמר צ'אווס בתום ביקור בקובה.



צ'אווס לא ציין כיצד תספק ונצואלה את הבנזין לקהילות העניות. עם זאת, בבעלותה של חברת הנפט הלאומית של ונצואלה (PDVSA) נמצאת חברת סיטגו, המפעילה 14 אלף תחנות דלק ברחבי ארה"ב.



ההצעה עשויה להישמע מפתה לאמריקנים רבים הנפגעים עקב נסיקת מחירי הבנזין, אולם ספק אם תעורר אהדה בבית הלבן, הרואה בצ'אווס את אחד ממנהיגי השמאל המסוכנים ביותר באמריקה הלטינית.



מחיר הבנזין בוונצואלה עתירת הנפט זול אף יותר מהמחיר של מים מינרליים במדינה, שבה הצרכנים יכולים למלא את מכל הדלק של מכוניתם עבור פחות מ-2 דולר. מחיר הבנזין בארה"ב נסק לאחרונה ל-2.61 דולר לגאלון בארה"ב, לפי נתוני מינהל מידע האנרגיה של ארה"ב.



צ'אווס אמר כי ונצואלה תוכל לספק בנזין לאזרחי ארה"ב במחצית מהמחיר שהם משלמים היום, אם הגורמים המתווכים "שאינם אלא ספקולנטים אשר מנצלים את הצרכנים" יוצאו החוצה מהמשוואה.



ונצואלה מספקת נפט במחירים מוזלים לקובה ומתכננת לסייע למדינות נוספות באזור הקריביים באמצעות מכירת נפט במחירים מוזלים.



צ'אווס ביקר השבוע בקובה במסגרת טקס סיום לימודיהם של רופאים מ-28 מדינות שהוכשרו בקובה, ונפרד בשדה התעופה מנשיא קובה - פידל קסטרו. וושינגטון מאשימה את שני המנהיגים בכך שהם גורמים לאי-יציבות בדרום אמריקה.



צ'אווס וקסטרו הציעו לסייע לאזרחי ארה"ב העניים באמצעות שירותי בריאות חינם והכשרת רופאים מבלי לגבות מהם שכר לימוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully