וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות מסרי ההרגעה מתחילת אוגוסט: נייס פירסמה תשקיף מדף לגיוס של עד 220 מיליון דולר

עומרי כהן

27.8.2005 / 14:53

מבקשת להנפיק לפי בחירה ניירות ערך שונים; סמנכ"ל הכספים אמר לאחרונה כי נייס צריכה סיבה אסטרטגית טובה כדי להחליט על גיוס; גורמים בשוק: המהלך עשויה לתקוע את המניה להרבה מאוד זמן



"לא נגייס כסף רק כדי לשבת על הר של מזומנים. אנחנו חברה רווחית שמייצרת כסף כל רבעון, ולכן צריכה להיות לנייס סיבה טובה בראיה אסטרטגית כדי שנשקול גיוס כסף בכל צורה שהיא". את המשפט הזה אמר ל-TheMarker בתחילת אוגוסט רן עוז, סמנכ"ל הכספים של חברת נייס מערכות, על רקע שמועות גוברות והולכות בשוק ההון, באשר לאפשרות שהנהלת נייס תנצל זינוק של למעלה מ-100% במחיר המניה לצורך העשרת קופת המזומנים של החברה.



סיבה טובה בראייה אסטרטגית, היא בדרך כלל רכישה של חברה מתחרה, אשר מיועדת להגדיל את בסיס הלקוחות של החברה הרוכשת, או לחילופין רכישה של חברה עם טכנולוגיות משלימות, אשר מיועדת להרחיב את סל הפתרונות בניתן להציע ללקוחות הקיימים והפוטנציאלים.



אולם מלים לחוד ומעשים לחוד. פחות מחודש לאחר שנאמרו הדברים, הגישה בערב שבת הנהלת נייס לרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC), תשקיף מדף לגיוס של עד 220 מיליון דולר בהנפקה של מניות, איגרות חוב לסוגן (רגילות ו/או להמרה) וכתבי אופציה. שימוש באופציה של תשקיף מדף יאפשר לנייס לבחור כמה כסף לגייס לבסוף, האם לבצע גיוס אחד או יותר וכן לבחור אילו ניירות ערך יונפקו לבסוף.



נייס לא פירטה במדויק מה היא מתכוונת לעשות בכסף שיגויס, והסתפקה בהסבר ה"כמעט רגיל" לפיו הכסף ישמש ליישום התוכנית האסטרטגית של החברה. תוכנית זו כוללת על-פי התשקיף רכישה של חברות וטכנולוגיות, לצד הגדלת ההון העצמי והחזר הלוואות.



נייס דיווחה בתחילת אוגוסט, כי סיימה את הרבעון השני של 2005 עם כ-170 מיליון דולר בקופה. וזאת, לאחר ששילמה לחברת דיקטאפון 38.5 מיליון דולר במזומן, תמורת רכישה של חטיבת CRS, אשר התחרתה במוצרי הקלטת הקול של נייס במשך שנים רבות.



עוז ציין בעת פרסום הדו"חות, כי לנייס צוות מיוחד, אשר תפקידו לבחון רכישות של חברות וטכנולוגיות חדשות, אולם הוסיף שלחברה אין משהו קונקרטי שניתן לדבר עליו. כך שלמרות ההצהרות המוקדמות, נראה שגם נייס נכנעה לקלישאה "מגייסים כשאפשר ולא כשצריך".



באמצע אוגוסט טיפסה מניית נייס למחיר שיא של כמעט חמש שנים - 48 דולר, לאחר שהשלימה זינוק של 126% בכעשרה חודשים. עם זאת, בשבוע האחרון נרשמו מימושי רווחים במניה ונייס איבדה כ-7.4% למחיר של 44.5 דולר, המשקף לנייס שווי בדילול מלא של כ-903 מיליון דולר.



בתגובה לפרסום התשקיף, העריכו גורמים בשוק כי המהלך עשויה לתקוע את המניה במקומה הנוכחי להרבה מאוד זמן, במיוחד אם ייצא הגיוס את הפועל. זאת, מאחר שהגיוס יגדיל את מספר המניות של החברה וכך יקטין את תשואתן ביחס להון. יש לציין, כי תשקיף דומה, "תקע" את מניית ECI למספר חודשים לא מבוטל, וגיוסים בפועל שביצעו אלדין ואודיוקודס סימנו את תחילתן של הירידות החדות מהן סבלו המניות מאז החורף שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully