וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: ירידות שערים קלות במחזור נמוך

נתן שבע

28.8.2005 / 17:10

נייס נפלה ב-4%. איתוראן קפצה ב-3.3%. טבע ירדה ב-0.5%. אפריקה ישראל ירדה 2.5% למרות הדו"חות הטובים שפירסמה


עוד יום של ירידות עבר על הבורסה המקומית, שפתחה את שבוע המסחר האחרון של חודש אוגוסט. המדדים המובילים, שכבר איבדו במהלך המסחר כמעט אחוז, הצליחו לסיים את היום בירידות קלות. מחזורי המסחר היו נמוכים במיוחד והסתכמו ב-450 מיליון שקל.

מדד המעו"ף ירד ב-0.1% לרמה של 700.86 נקודות, מדד תל אביב 100 איבד שיעור דומה לרמה של 706.61 נקודות ומדד התל טק 15 השיל 0.3%.

לאחר שבוע של ירידות, במהלכו איבדו המדדים המובילים כ-2.5%, הבוקר התעוררו הפעילים לפיגוע התאבדות ראשון לאחר ההתנתקות - אם כי, ככל הנראה, ההשפעה על המסחר פחותה בעיקר בשל תוצאותיו ה"מינוריות" יחסית.

"לא רואה פה סיבות לעליות", אמר הבוקר פעיל בשוק המוסדי. "מגמה שלילית נרשמת בבורסות הגדולות בעולם, וברקע גם ירידות שערים בשווקים המתפתחים בשבועיים האחרונים. הדבר גרר פיחות בשווקים אלה, עקב יציאה חלקית של זרים, דבר שאצלנו ניכר בחצי השבוע האחרון בלבד. אנחנו נכנסים לתקופה של חוסר ודאות, במהלכה שיחת היום תהיה הבחירות. אני לא רואה כאן 'כרטיס בכיוון אחד של ירידות', אבל להערכתי נראה המשך מימושים בשבוע-שבועיים הקרובים", הוא מוסיף.

מימוש הרווחים לא פסח גם על האפיקים הסולידיים ביום חמישי, שם נרשמו ירידות חדות. היום איבדו האג"ח השקליות מסוג שחר והאג"ח הצמודות מסוג גליל שיעורים של עד 0.4%. רמי דרור ממגדל שוקי הון העריך הבוקר, בטרם נפתח המסחר, כי המגמה השלילית שליוותה את הימים האחרונים תתמתן, בעיקר משום שזרם הביקושים לאג"ח מצד קרנות הפנסיה, קרנות הנאמנות וגופים מוסדיים אחרים, יימשך. "לגבי שוק המניות נבלמה המגמה העולה ואני מעריך כי נראה יציבות מסוימת בנטייה לירידות בטווח הקרוב", הוא ציין.

זרם הדו"חות הכספיים נכנס לישורת האחרונה, והיום הצטרפו למדווחים החברות אסם, החברה לישראל ואפריקה ישראל. אסם דיווחה על עלייה של 9% ברווח התפעולי ל-68 מיליון שקל ועל עלייה של כ-4% בהכנסות. המניה הצליחה לסיים את היום בעליות של 0.9%, לאחר שפתחה בירידות של 1%.

אפריקה ישראל דיווחה על רווח נקי של 170 מיליון שקל, 28% יותר מהרבעון המקביל של השנה. למרות הדו"חות הטובים רשמה מניית החברה ירידה של 2.5%.

החברה לישראל, שממשיכה ליהנות מתוצאות החברות הבנות - כי"ל, צים ובז"ן - דיווחה על רווח נקי של 327 מיליון שקל ברבעון השני וחלוקת דיווינד של 78 מיליון שקל. מניית החברה ירדה 0.5%.

טבע איבדה 0.5% בעקבות פער ארביטראז' בו פתחה הבוקר. הפעם הגיעה ההיחלשות בעקבות תביעה שהוגשה במדינת קליפורניה כנגד חברות תרופות ענקיות ובכללן טבע בחשד לתיאום והעלאות מחירים.

נייס איבדה 3.9% לאחר שהודיעה כי הגישה תשקיף מדף לגיוס של כ-220 מיליון דולר.

איתרואן הוסיפה עוד 3.3%, והשלימה זינוק של 14% במהלך החודש האחרון בעקבות התחממות הנפקת החברה בוול סטריט.

כי"ל ריכזה את המחזור השני בגודלו, ירדה ב-0.2% והשלימה מימוש של 6% בשבוע. עוד באותו מגזר, מכתשים אגן נחלשה ב-0.5%. במניות הבנקים הגדולים - הפועלים הוסיפה 0.3% ואילו לאומי ירדה ב-0.4%. בבית ההשקעות סמית בארני הותירו למניית לאומי המלצת "קנייה" במחיר יעד של 15.5 שקל - 19% מעל מחירה בשוק.

עוד בלטה פריגו, שהוסיפה 3.4% בעקבות אישור לתרופה חדשה שקיבלה החברה בסוף השבוע בהיקף מכירות של 350 מיליון דולר.

מבין הקטנות נציין את גדות חימקלים שהוסיפה 6% במחזור ער למניה בעקבות התוצאות הטובות שהעידו על עלייה בהכנסות וברווחיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully