וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמך פנימי של נאמני קלאבמרקט: פירוק הרשת יעלה למדינה מיליארדים

רותם שטרקמן

28.8.2005 / 8:36

המסמך בוחן את הפירוק אל מול חלופת המכירה לשופרסל: הנזק הישיר - 2 מיליארד שקל, הנזק העקיף - התמוטטות מאות מתוך 1,400 ספקים קטנים המעסיקים עד כ-14 אלף עובדים



מאת רותם שטרקמן וסיון קלינגבייל



נזק ישיר של כ-2 מיליארד שקל ונזק עקיף גדול בהרבה צפוי למשק במקרה של פירוק קלאבמרקט - כך נקבע במסמך פנימי שערכו נאמני קלאבמרקט לצורך הדיון בבית המשפט שהגיע ל-TheMarker. במסמך נבחנת חלופת פירוק קלאבמרקט במספרים. כותבי המסמך קובעים כי בנוסף למיליארד שקל שתפסיד הרשת בגלל החמצת העסקה עם שופרסל, תפסיד המדינה 380-300 מיליון שקל במס הכנסה, 180-100 שקל מתשלומי מע"מ שיוחזרו לספקים ו-160 מיליון שקל שייאלץ לשלם ביטוח לאומי כדמי אבטלה וגמלאות לעובדים המפוטרים.



במסמך נמנעים הנאמנים מלהעריך את הנזק העקיף של הפירוק, אך הם כותבים כי מדובר בנזק רב. הם כותבים כי לקלאבמרקט 1,400 ספקים קטנים שלהם חייבת הרשת פחות ממיליון שקל לכל אחד. לכל ספק כזה עד עשרה עובדים כך שמדובר על עד כ-14 אלף עובדים. ההערכה של עורכי המסמך היא שבין מאות ל-50% מתוכם יפשטו את הרגל.



עורכי המסמך כותבים עוד כי גם במעגל השני של הספקים, כלומר, ספקים של ספקים, צפויות פשיטות רגל. הם כותבים עוד כי אלפי משפחות עתידות להיקלע למצוקה כלכלית.



בדיון שנערך ביום חמישי האחרון בבית משפט המחוזי בתל אביב בעניין קלאבמרקט, אמר נאמן הרשת, רו"ח גבריאל טרבלסי, כי על פי הערכת הנאמנים, אם תימכר הרשת לשופרסל תהיה בשוק המזון עליית מחירים של כ-2%, אך מדובר בנזק קטן יותר מאשר אם תפורק הרשת.



מנגד, כדי להדגים את הנזק למשק אם יאושר המיזוג, אמרה בבית המשפט ביום חמישי עו"ד מיכל הלפרין, נציגת הרשות להגבלים עסקיים, כי בבית שאן, למשל, יש רק סניף של שופרסל וקלאבמרקט. לדברי הלפרין, אם תאושר מכירת קלאבמרקט לשופרסל ללא הגבלות, תיווצר בעיה לתושבי העיר והמחירים יעלו. אך לדברי מקורבים להליך הקפאת ההליכים, הלפרין לא הזכירה בבית המשפט כי בבית שאן גם פועלות 8 חנויות מכולת, שוק, 4 סניפים של רשת מרכולים מקומית בשטח מצטבר של כ-2,000 מ"ר ומרכול פרטי נוסף. בנוסף, אם תפורק הרשת, הסניף של קלאבמרקט ממילא ייסגר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully