וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגיאה באתר האינטרנט הבריטי של יצרנית המחשבים דל איפשרה למאות לקוחות לרכוש מחשבים במחיר של 6.5 דולרים ליחידה

סוכנויות הידיעות

28.8.2005 / 9:19

החברה האמריקאית איתרה את הבעיה כעבור יממה, אולם מאות לקוחות - בהם לקוח שרכש 1,000 מחשבים - ניצלו את השגיאה לביצוע הזמנות, דיווח העיתון "אינדיפנדנט"; כל הלקוחות שביצעו את הרכישות קיבלו אישור אלקטרוני לעסקות אולם ייתכן שדל תבטל חלק מהן



שגיאה באתר האינטרנט הבריטי של יצרנית המחשבים האמריקאית דל (סימול DELL) איפשרה למאות לקוחות לרכוש מחשבים אישיים במחיר של 6.5 דולרים ליחידה. כך דיווח העיתון הבריטי "אינדיפנדנט".



השגיאה במערכת ההזמנות "דיימנשן 5100 פי.סי." גרמה לכך שכל לקוח שביצע הזמנות של מוצרי נוספים בנוסף למחשב האישי - דוגמת זיכרון גדול יותר למחשב או מסך שטוח למחשב - נהנה מקיזוז מחיר התוספות מהמחיר המקורי של המחשב.



כתוצאה מכך, ניתן היה לרכוש מחשב אישי שמחירו בדרך כלל 401 ליש"ט (722 דולר) במחיר של עד 3.64 ליש"ט (6.5 דולרים) כולל מע"מ ודמי משלוח.



לקוחות שמו לב לבעיה במערכת ההזמנות כבר ביום שני אחר הצהריים, אולם בחברת דל גילו את הבעיה רק ביום שלישי בבוקר. בעקבות גילוי הבעיה סגרה דל את האתר עד לתיקון השגיאה.



אולם עד לזיהוי הבעיה הספיקו מאות לקוחות להזמין באמצעות מערכת דיימנשן מחשבים אישיים במחיר מציאה. חברה אחת הזמינה 100 מחשבים אישיים במחיר המוזל בעוד שלקוח אחר הזמין לא פחות מ-1,000 מחשבים אישיים במחיר המציאה.



כל הלקוחות שביצעו את הרכישות קיבלו אישור אלקטרוני לעסקות, עם זאת אישור בכתב המבטיח את אספקת המחשבים האישיים לא נשלח לרבים מהלקוחות שביצעו את הרכישות - דבר שעשוי להעיד על כך שחברת דל תנסה לבטל חלק מהעסקות.



ביום שישי החלה דל לשלוח לחלק מהלקוחות הודעות לפיהן אין בכוונתה לכבד את העסקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully