וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטראוס-עלית רוכשת את יצרנית הסלטים ים-תיכוניים Sabra בארה"ב תמורת 8.7 מיליון דולר

טל לוי

28.8.2005 / 11:00

סברה עוסקת בייצור סלטים וחומוס בארה"ב ומפיצה מוצרי מזון ישראליים בארה"ב; בשטראוס-עלית מצהירים כי נתח השוק של החברה במוצרי חומוס בארה"ב עומד על כ-10%



יצרנית המזון הודיעה היום כי השקיעה 8.7 מיליון דולר ברכישת השליטה (51% מהון המניות) של יצרנית הסלטים הים-תיכוניים האמריקאית Sabra Salads.



Sabra עוסקת בייצור, שיווק ומכירה של מוצרי חומוס וסלטים מצוננים בארה"ב ומפיצה מוצרי מזון מתוצרת ישראלית בארה"ב. המכירות מתבצעות באמצעות הפצה עצמית באזור ניו יורק, ועל ידי מפיצים ביתר חלקי ארה"ב. שטראוס-עלית מצהירה כי נתח השוק של החברה במוצרי חומוס בארה"ב עומד על כ- 10%, מחזור המכירות שלה בשנת 2005 צפוי להגיע לכ-27 מיליון דולר (בשנת 2004 הסתכם מחזור המכירות של החברה בכ-18 מיליון דולר) וכי היא צמחה בשיעור שנתי של כ-50% במהלך כל אחת משלוש השנים האחרונות.



הרכישה ממומנת ממקורות עצמיים של החברה ומנכ"ל החברה מציין כי "רכישת השליטה בחברה מהווה נדבך נוסף במימוש אסטרטגיית ההתרחבות הבינלאומית של החברה, תוך כניסה לשוק האמריקני בקטגורית מוצרים, שבה יש לחברה ידע ייחודי בתחומי הייצור ופיתוח מוצרים, המועבר, לחברה בארה"ב".



פעילות סברה תנוהל בידי גיורא בר דעה מנכ"ל שטראוס-עלית ישראל, שידווח לארז ויגודמן (מנכ"ל שטראוס- עלית) ויהודה פרל, היזם והבעלים היחיד של חברת סברה, לפני העסקה, ימשיך לשמש כיו"ר.



פרל אמר היום כי החברה עומדת להקים בשנה הקרובה מפעל חדש בשילוב ידע מקומי וידע שנצבר בחברת הסלטים של שטראוס-עלית. בינתיים תגבש החברה מבנה ניהולי חדש שיוכל להתמודד עם אתגרי הצמיחה וקפיצות המדרגה באיכות המוצרים בחדשנות, בשרשרת אספקה ובשיווק.



משטראוס-עלית נמסר כי צריכת חומוס וסלטים ים תיכוניים מצויה בגידול מואץ בארה"ב כתוצאה ממגמות הבריאות והאתניות השוטפות את המדינה. השוק מוערך כיום בכ-200 מיליון דולר בשנה והוא גדל בכ-15%-20% בשנה במהלך השנים האחרונות. הסלטים הים תיכוניים שבארה"ב משמשים כמטבלים, ממוצבים כמעדנים והמוצרים של סברה ממוצבים גבוה בקטגוריה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully