וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטיש טלקום מעוניינת להתחרות עם חברת הטלוויזיה בריטיש סקיי על זכויות השידור של הפרמייר ליג

TheMarker

28.8.2005 / 11:22

כך דיווח "אובזרוור" הבריטי; בריטיש סקיי שבשליטת רופרט מרדוק מחזיקה במונופול על שידור משחקי ליגת העל בכדורגל האנגלי זה 13 שנים



חברת בריטיש טלקום (BT) תתחרה עם רשת הטלוויזיה בלוויין בריטיש סקיי על זכויות השידור של הפרמייר ליג, דיווח העיתון הבריטי "אובזרוור". זכויות השידור של ליגת העל בכדורגל האנגלי נמצא בידי חברת הטלוויזיה בריטיש סקיי זה 13 שנים, אך תוקפו יפוג ב-2007. BT הקימה באחרונה חטיבת בידור חדשה המעוניינת להציע שירותי טלוויזיה בתשלום ו-VOD (וידיאו לפי דרישה) בכל רחבי בריטניה תוך 5 שנים.



מאחורי היוזמה להתפתחות בתחום הבידור עומד יו"ר BT, כריסטופר בלאנד, שהגיע לענקית הטלקום מתחום הטלוויזיה. בלאנד מעוניין לזכות בזכויות השידור של משחקי כדורגל נוספים בבריטניה ומחוצה לה על מנת לעבות את חטיבת הבידור הצעירה. החטיבה צפויה לחתום על עסקות רישוי עם מפעילות רשתות טלוויזיה כמו BBC או ITV, וכן לשדר את המשחקים באינטרנט באמצעות רשת הפס הרחב הנרחבת שלה.



ככל הנראה BT אינה מעוניינת להגיש הצעה על זכויות השידור של הפרמייר ליג במלואן, אלא על משחקים בודדים. העיתון הבריטי "אובזרוור" דיווח לפני שבועיים כי הנציבות האירופית לא תתיר יותר לפרמייר ליג למכור את זכויות השידור לחברה אחת בלבד. כך למעשה לא תיאלץ BT להתמודד עם בריטיש סקיי במכרז על כל השידורים, אלא על משחקים נבחרים או חבילות משחקים. יתכן כי BT תחליט כלל לא להתמודד על אותן חבילות משחקים כבריטיש סקיי.



בריטיש סקיי (סימול BSY.L), חברת הטלוויזיה בתשלום הגדולה והמצליחה בבריטניה, אשר נמצאת בשליטת ענקית המדיה ניוז קורפ של רופרט מרדוק ומנוהלת על ידי בנו, ג'יימס מרדוק, חוששת כי שבירת המונופול בן 13 השנים שלה על שידור משחקי הפרמייר ליג עלולה לגרום לחלק מ-7.8 מיליון מנוייה לעבור לערוצים מתחרים.



רשות ההגבלים העסקיים של הנציבות האירופית הודיעה למינהלת ליגת העל האנגלית כי החל משנת 2007, בה צפוי להיחתם הסכם זכויות השידור הבא למשחקי הליגה, לא תורשה תחנת טלוויזיה אחת לשדר יותר ממחצית ממשחקי הליגה, על מנת לאפשר לחברות אחרות להתחרות על נתח בשוק הרווחי של שידור משחקי כדורגל בתשלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully