וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת סין נגד נסיונות ההתרחבות של מרדוק בשוק הטלוויזיה המקומי

סוכנויות הידיעות

28.8.2005 / 11:44

חייבה את ערוץ סטאר טי.וי של ניוז קורפ לפרוש ממיזם משותף עם ערוץ סיני ופתחה בחקירה נגד חברה שהעבירה ערוצי לוויין של ניוז קורפ; כך דיווח "אינדיפנדנט"



ממשלת סין פועלת לבלימת נסיונות ההתרחבות של איל העיתונות רופרט מרדוק בשוק הטלוויזיה המקומי, במסגרת מהלך רחב יותר שתכליתו להדק את אחיזתה בכלי התקשורת במדינה לקראת המשחקים האולימפיים בבייג'ינג בשנת 2008. כך דיווח העיתון הבריטי "אינדיפנדנט".



רגולטור הטלוויזיה, הקולנוע והרדיו של סין (SARFT) הכריח לאחרונה את ענקית המדיה ניוז קורפ, שבשליטת מרדוק, לפרוש ממיזם משותף בסין, בהתאם לתקנות האוסרות על גופי שידור סיניים לשתף פעולה עם חברות מדיה זרות.



ערוץ הלוויין האסיאתי של ניוז קורפ, סטאר טי.וי, נאלץ לפרוש ממיזם משותף עם חברת הטלוויזיה הסינית Qinghai TV, שבמסגרתו תיכנן הערוץ לשדר תוכניות בשפה הסינית לכל רחבי סין.



באמצעות המיזם המשותף קיוותה ניוז קורפ להשיג דריסת רגל בשוק הטלוויזיה הסיני המגלגל 6 מיליארד דולר מדי שנה.



בחודש פברואר עוד היה מרדוק אופטימי לגבי תוכניות ההתרחבות של ניוז קורפ בסין, והביע תקווה כי החברה תשקיע בערוץ מוביל בסין - אשר לפי ההערכות היה Qinghai - אשר יעניק לניוז קורפ גישה ליותר מ-100 מיליון משקי בית במדינה המאוכלסת בעולם.



בכך לא מסתיימות בעיותיה של ניוז קורפ בסין. הרשויות הסיניות פתחו בחקירה נגד חברה סינית בשם בייג'ינג הוטקי בחשד ששידרה באופן לא חוקי ערוצי לוויין של סטאר. החוק הסיני מתיר לחברות טלוויזיה לשדר ערוצים זרים רק בבתי מלון ובאזורי מגורים שזכו לאישור מיוחד. כמו כן, נדרשות חברות אלו להעביר את השידורים באמצעות חברות ממשלתית.



משרד התרבות של סין מסר כי הידוק ההגבלות על פעילות גופי שידור זרים במדינה נעשה מסיבות של "ביטחון תרבותי לאומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully