וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחריף מאבק השליטה בכים-ניר: דן קריב - מבעלי השליטה - דרש להחליף את המנעולים בדלתות הכניסה של משרדי החברה

שלומי גולובינסקי

28.8.2005 / 11:53

כך נודע ל-TheMarker; בשעות הצהריים של יום שישי הוחלפו המנעולים בשנית, בעקבות הוראה שנתן מנכ"ל החברה מישה קרקובסקי, דודו של קריב, הנאבק עמו על השליטה בחברה



מאבק השליטה בחברת התעופה כים-ניר הבורסאית הפך בסוף השבוע לא רק למשפטי אלא גם לפיזי. ל-TheMarker נודע כי דן קריב, מבעלי השליטה בחברה, הגיע ביום שישי למשרדי החברה בשדה התעופה בהרצליה ודרש להחליף את המנעולים בדלתות הכניסה. קריב אף הורה לראש אגף המבצעים בחברה לכנס אסיפת טייסים ביום ראשון.



המנעולים אכן הוחלפו, אולם בשעות הצהריים של יום שישי הם הוחלפו בשנית, בעקבות הוראה שנתן מנכ"ל החברה מישה קרקובסקי, דודו של קריב, הנאבק עמו על השליטה בחברה. קרקוסקי אף הורה שלא לכנס את אסיפת הטייסים ושיגר מכתב לעובדים המבהיר כי הוא המנכ"ל היחידי של החברה, ולא צפויים בה שינויים.



קרקובסקי אף צויד בחוות דעת משפטית של עו"ד דן צימרמן, היועץ המשפטי של כים-ניר השוהה בימים אלה בחופשה. על פי חוות הדעת, קרקובסקי הוא אכן המנכ"ל היחידי, ואין אפשרות לבצע שינויים בדירקטוריון מבלי לכנס ולקבל את אישור האסיפה הכללית של בעלי המניות של החברה.



כים-ניר, שנמצאת כיום תחת חקירה של רשות ני"ע בחשד שבעלי השליטה שלה הוציאו מקופתה מיליוני שקלים מבלי לקבל אישור, עוסקת בעיקר בריסוס חקלאי ובהפעלה של מטוסים זעירים ומסוקים.



השליטה בחברה נמצאת בידי שותפות בשם ס.ק.ל תעופה בה שותפים קרקובסקי ואחיינו קריב, שמחזיק בנפרד בעוד 7% מהמניות, וטוען לשליטה בה. פעילות החברה מתבצעת כיום בישראל בלבד, לאחר שאשתקד נמכרה הפעילות הבינלאומית, שכללה שותפות במיזם מסוקים בהודו.



בשל אי הסדרים הכספיים שלה, כים-ניר טרם פירסמה דו"חות כספיים לסיכום 2004 או 2005, אבל ככל הידוע, לאחר שנים של הפסדים עברה החברה לרווח. מחזור עסקיה עתיד להסתכם השנה בכ-45 מיליון שקל והרווח ב-4-8 מיליון שקל - תלוי בעונת הגשמים. לחברה חוב של כ-19 מיליון שקל לבנקים, אבל היא מצליחה מדי חודש לקזז אותו באמצעות תזרים המזומנים שהיא מייצרת. על רקע היעדר דו"חות כספיים מבוקרים, נמנעים הבנקים מהלעמיד אשראי חדש לחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully