וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערכים לקראת ירידות בשוק האג"ח: קרן הנאמנות חיסונים פיננסים של אדם רויטר משיקה קרן שורט בשוק האג"ח

נתן שבע

28.8.2005 / 12:09

רויטר מעריך כי לאחר 3 שנים של עליות מחירים בשוק, חלק מאיגרות החוב מצויות בשערים גבוהים מאד והעלאת הריבית של הנגיד פישר, שתתחיל להערכתו ברבעון האחרון, תפגע במחיריהן



האג"ח הממשלתיות נהנו בתקופה האחרונה מביקושים ערים בעקבות מספר גורמים שחברו יחד בתקופה קצרה. הנזילות הגבוהה של קרנות הפנסיה, ירידה בפרמיית הסיכון של ישראל, מימוש תהליך ההתנתקות, היציבות בשווקים הפיננסים בעקבות צמצום המדיניות הפיסקלית, סטנלי פישר כנגיד, רכישות של זרים והתשואות האלטרנטיוויות הנמוכות שקיימות בשוק, הובילו לעליות בלתי פוסקות באפיק הסולידי. הרמות אליהן הגיעו, הזמינו מימושים בשני ימי המסחר האחרונים.



ביום חמישי השלימה בעיתוי טוב קרן הנאמנות חיסונים פיננסים אג"ח גיוס של 30 מיליון שקל. הקרן, שתנוהל ע"י חברת חיסונים פיננסים, שמה לעצמה למטרה למכור בחסר "שורט" אג"ח בבורסה הישראלית ששעריהן מנופחים. מכירה בחסר היא השאלת של ני"ע מגוף מוסדי תמורת דמי עמלה ומכירתו לאחר מכן תוך הימור כי ני"ע יירד בעתיד. אז ירכוש אותו הגוף השואל במחיר נמוך בשוק ויחזירו למשאיל תוך מימוש רווח.

אדם רויטר, המנכ"ל ובעליה של החברה, מעריך כי לאחר שלוש שנים של עליות מחירים בשוק, חלק מאגרות החוב מצויות בשערים גבוהים מאד והעלאת הריבית של הנגיד פישר, שתתחיל להערכתו ברבעון האחרון, תפגע במחיריהן. מטרת הקרן לאפשר לקהל המשקיעים ליהנות גם ממצבים בהם תהיינה ירידות שערים בשוק האג"ח. הקרן תאפשר הגנה על תיק אג"חים כולל בכך שתפחית את הסיכון בתיק זה.



רמת התשואות לפדיון בשחרים הממשלתיים הינה הנמוכה ביותר ששררה אי פעם לאחר שהתבססה ביום רביעי בטווחים הארוכים מתחת ל-6%. גם בגלילים הממשלתיים מדובר בחלק מן הטווחים ברמת תשואות לפדיון שלא הייתה מזה יותר מ-10 שנים.



"יחד עם זאת ישנן עדיין אג"ח עם שערים מעניינים בבורסה. הקרן תוכל למשל ללכת לונג על אג"ח צמודות ארוכות וללכת שורט על אג"ח לא צמודות קצרות. מדובר בקרן נאמנות עם רעיון חדש, הבא בעיתוי נכון ובדמי ניהול נמוכים. הקהל הרחב אינו יכול למכור בחסר אג"ח, בניגוד לקרן שכן מסוגלת", מוסיף רויטר. הקרן החדשה מצטרפת לקרן, אגוד חיסונים פיננסים מט"ח, שהושקה בתקופה האחרונה בשיתוף עם בנק אגוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully