וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

RBC: נייס עשויה לספק ציוד במיליוני דולרים בודדים לפרויקט אבטחת תחנות הרכבת התחתית של ניו יורק

עומרי כהן

28.8.2005 / 13:33

האנליסט דניאל מירון: מעבר לגידול בראות ובצבר ההזמנות, מהווה הזכייה הכרה כבדת משקל של השוק בנייס; ממליץ לנצל את מימושי הרווחים לצורך הגדלת הפוזיציה במניה



בשבוע שעבר הוכרזה לוקהייד מרטין (סימול: LMT), ענקית אמצעי הלחימה האמריקאית, כזוכה הגדולה בפרויקט האבטחה של תחנות הרכבת התחתית של ניו-יורק - פרויקט שהיקפו נאמד בכ-212 מיליון דולר לשלוש השנים הקרובות. בעקבות הזכייה, פירסמה לוקהייד מרטין את שמותיהן של שש חברות מתחום מוצרי האבטחה, שישמשו כקבלניות המשנה העיקריות שלה בפרויקט.



מרשימה זו נעדרו שמותיהן של שתי החברות הישראליות, ו, שעיקר התמחותן מתמקד בפיתוח מערכות להקלטה וניתוח של תמונות המתקבלות מרשתות הטלוויזיה במעגל סגור, ובפיתוח מערכות להקלטה וניתוח של שיחות קוליות ברשתות הטלפון והקשר. ורינט ונייס זכו בעבר במכרזים דומים ברחבי העולם ובשוק חיפשו את טביעת הרגל של השתיים גם במכרז הנוכחי. אולם בורינט ובנייס מילאו בימים האחרונים את פיהם במים, ולא סיפקו כל מידע רשמי בנושא.



היום העריך האנליסט דניאל מירון מבנק ההשקעות הקנדי - RBC, כי מערכות האבטחה הציבורית של נייס עשויות להיות מותקנות בתחנות הרכבת של ניו יורק במסגרת הפרויקט. "בדיקות ראשוניות שערכנו, מעידות כי נייס עשויה לספק לפרויקט מערכות להקלטה וניתוח של צילום בווידיאו במעגל סגור. כמו כן, עשויה נייס לספק את מערכת הקלטת הקול שלה, במסגרת הפרויקט לשדרוג מערכות האזעקה האלחוטיות", כתב מירון בסקירה למשקיעים.



כאלף מצלמות טלוויזיה במעגל סגור צפויות להיות מותקנות בתחנות הרכבת במסגרת הפרויקט. להערכת מירון, היקף כזה של מצלמות שווה לנייס הכנסות ראשונות של כ-1.5 מיליון דולר לחודשים הקרובים. מערכות הקלטת הקול יתרמו בתחילה כחצי מיליון עד מיליון דולר נוספים, ובסך הכל צופה מירון הכנסות בהיקף מיליוני דולרים בודדים לנייס במשך שלוש השנים הראשונות של הפרויקט.



אולם לדברי מירון, הזכות לשמש כספק ציוד לפרויקט אינה מסתכמת רק בהגדלת הראות וצבר ההזמנות של החברה. זכייה זו, יחד עם זכיות דומות באספקת ציוד למערכות התחבורה הציבורית בבולטימור ובניו-ג'רזי, מהוות הכרה בעלת משקל רב בנייס ובטכנולוגיה שהיא מספקת.



פיגועי הטרור האחרונים בתחנות הרכבת בספרד ובלונדון הגבירו בשנים האחרונות את המודעות בעולם בכל הנוגע לתחום מניעת הטרור והצביעו על מערכות ההסעה הציבוריות כנקודות תורפה גדולות בערים המרכזיות. בסקירה למשקיעים ציין מירון, כי גם נייס וגם ורינט ניצבות כיום בעמדה מצוינת בשוק - עמדה שתאפשר להן להתמודד על זכייה בפרויקטים דומים נוספים, כדוגמת אלו שקורמים עור וגידים בבוסטון וביוסטון.



אולם בהתייחסו למניות של שתי החברות, ממשיך מירון להעדיף את זו של נייס על פני זו של ורינט. "אנו ממשיכים להעדיף את נייס עקב יכולתה החזקה למנף את פעילותה בשוק ועל רקע שווייה הנוכחי בשוק. למרות עלייה של למעלה מ-100% במחירה של מניית נייס מאז אוקטובר אשתקד, ממליץ מירון להמשיך ולהשקיע במניה ולנצל מימושי רווחים לצורך הגדלת הפוזיציה, עקב התחזית החזקה לביצועים בעתיד.



גם עסקיה של ורינט נמצאים לדעת מירון במסלול הנכון, אולם לדבריו, יכולת המניה להמשיך ולעלות מוגבלת בתקופה הנוכחית. את הפוזיציה במניה ממליץ מירון לבנות בטווח מחירים של 35-30 דולר, נמוך ממחירה הנוכחי של ורינט - 37.8 דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully