וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאון בית השקעות מותיר המלצת "החזק" לאסם: "הדו"חות מעט פחות טובים מהתחזיות בשורת ההכנסות והרווח הנקי"

טל לוי

28.8.2005 / 14:24

"הרווח התפעולי של החברה מיוחס בעיקר לתהליכי התייעלות וקיצוץ בהוצאות התפעוליות; החברה עידכנה את מחירי המכירה בסוף יוני ומכאן שאנו צפויים לראות שיפור ברווח הגולמי"



"הדו"חות של מעט פחות טובים מהתחזיות הן בשורת ההכנסות והן בשורת הרווח הנקי", כותב האנליסט בני שרביט מגאון בית השקעות בעקבות הדו"חות החציוניים של יצרנית המזון. "בין הגורמים שהשפיעו על ההכנסות: עיתוי חג הפסח, שחל השנה ברבעון השני, צמצום מבצעי מכירה בקלאבמרקט וביטול מוצרים בעלי היקף מכירות נמוך או רווחיות נמוכה".



אסם מציגה שיפור של פחות מאחוז בסעיף הרווח הגולמי ומכאן ניתן ללמוד על השפעת עליית מחירי חומרי הגלם. שרביט מציין כי החברה עידכנה את מחירי המכירה בסוף יוני ומכאן שאנו צפויים לראות שיפור ברווח הגולמי ברבעון הבא. עם זאת, ייקור המוצרים לא יפצה על כל העלייה במחירי חומרי הגלם.



גם בגאון מציינים כי הרווח התפעולי של החברה מיוחס בעיקר לתהליכי התייעלות וקיצוץ בהוצאות התפעוליות. בין היתר מונים שם את מיזוג פעילות הסחר (מוצרים יבשים, מצוננים וקפואים), איחוד שירותי המטה וההנהלה, ייעול מפעל בית השיטה שנרכש ויישום המדיניות התפעולית של חברת נסטלה.



אסם משקיעה 30 מיליון דולר בהקמת מפעל של טבעול בצ'כיה אשר יאופיין בעובדים זולים יותר לעומת ישראל והקירבה שלו לשווקי היעד באירופה תאפשר להוזיל את עלויות ההובלה וגם לשווק מוצרים מצוננים. בחברה גם מיישמים את מדיניות נסטלה, לפינה יושקו רק מוצרים שבהם מעריכה אסם כי תתפוס את המקום הראשון או השני בשוק.



החברה הפרישה ברבעון השני של 2005 2 מיליון שקל לסעיף החובות המסופקים בשל קריסת קלאבמרקט והיא ציינה כי בשנתיים האחרונות הגדילה בהדרגה את את ההפרשה לחובות אלה. במקביל, צימצמה אסם את המכירות לקלאבמרקט בחודשים האחרונים.



"אנו שוב מתרשמים מהשמרנות והמקצוענות של הנהלת אסם, הן בהתנהלות בפרשת קלאבמרקט (לעומת מחיקות גדולות שבוצעו רק עתה אצל ספקים גדולים אחרים) והן בהמשך ההתייעלות. יחד עם זאת, קשה לקראות צמיחה מהותית באופק (למעט פעילות טבעול בחו"ל) שתצדיק את מחיר המניה הנוכחי, אי לכך אנו מותירים המלצת 'החזק'", כותבים בגאון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully