וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט בארה"ב חייב את דופון לפצות ב-14 מיליון דולר אדם שחלה בסרטן בעקבות זיהום ממפעל שלה

נמרוד הלפרן

28.8.2005 / 17:00

מדובר בתביעה ראשונה מתוך כ-2,000 תביעות שהוגשו נגד ענקית הכימיקלים בעקבות זיהום דיוקסין ממפעל במיסיסיפי



אדם אשר תבע את ענקית הכימיקלים דופון (סימול DD) בטענה כי לקה בסרטן הדם בעקבות זיהום ממפעל של החברה בארה"ב, יקבל מהחברה פיצויים בסך 14 מיליון דולר. כך קבע אתמול חבר המושבעים במשפטו.



התביעה שהגיש גלן סטרונג נגד החברה היא הראשונה מתוך 1,996 תביעות דומות שהוגשו נגד החברה על ידי אנשים הסובלים במגוון בעיות בריאותיות שנגרמו לטענתם בעקבות זיהום דיוקסין ממפעל של החברה במדינת מיסיסיפי.



דופון מסרה כי בכוונתה לערער על גזר הדין, ודחתה את הטענות בדבר קשר בין פעילות החברה לבעיות הרפואיות שמהם סובלים התובעים.



מפעל דופון שבו מדובר מייצר טיטן דיוקסין, פיגמנט לבן המשמש במגוון מוצרים בהם צבע, פלסטיק ומשחות שיניים.



סטרונג טען במשפט כי נחשף לאורך השנים לכמויות קטנות של דיוקסינים אשר נפלטו מהמפעל לאוויר וחדרו לגופו לאחר שאכל צדפות שאותן דג במפרץ הסמוך למפעל.



מנגד, התבססה דופון על עדות רופאו של סטרונג, אשר טען כי אין דרך לדעת מה מקור סרטן הדם שבו לקה.



בעלי מניות המייצגים ארגונים ירוקים, בהם "גרינפיס" ו"ידידי כדור הארץ" (Friends of the Earth), העלו השנה הצעת החלטה שנועדה לשפר את ההגנה על איכות הסביבה באסיפה השנתית של בעלי מניות דופון. הצעות החלטה דומות הוגשו באסיפות בעלי מניות שנתיות של לא פחות מ-49 חברות גדולות בארה"ב, בין השאר על רקע חשש מהשפעתם ארוכת הטווח של נזקים סביבתיים על רווחי המגזר העסקי בארה"ב.



"חברות מובילות רבות ומשקיעיהן מבינים כי ייצור מוצרים בטוחים וירוקים יותר, מועיל לא רק ללקוחות ולכדור הארץ, אלא גם לשורה התחתונה", אמרה בחודש אפריל ליסה ארצ'ר, העומדת בראש תוכנית הבריאות ואיכות הסביבה של "ידידי כדור הארץ".



עם זאת, הצעות החלטה המועלות על ידי ארגונים ירוקים באסיפות שנתיות של חברות עסקיות מובילות בארה"ב, נדחות בדרך כלל ברוב גדול בלחץ הנהלות החברות, או לחילופין נמחקות מראש מסדר היום.

אין זו הפעם הראשונה שדופון נתבעת בגין נזקים לסביבה. בשנת 2003 נתבעה החברה ביחד עם יצרניות כימיקלים גדולות נוספות על ידי קורבנות משפטר האפרטהייד בדרום אפריקה. החברה הואשמה בשיתוף פעולה עם משטר המיעוט הלבן במדינה, וכי סיפקה חומרים כימיים ששימשו במלחמה של דרום אפריקה עם נמיביה, אנגולה ומוזמביק, וכן נגד תנועת המחתרת, הקונגרס הלאומי האפריקאי.



לטענת התובעים סיפקה החברה למשטר האפרטהייד חומרים כימיים כמו "אייג'נט אורנג'" - חומר הגורם להשרת עלים אשר נודע לשמצה בשימוש שעשה בו צבא ארה"ב במלחמת וייטנאם. הימיקלים הללו שימוש להשמדת הצמחיה ביערות-עד במטרה לחשוף את לוחמי האויב. לטענת התובעים סיפקו דופון וחברות נוספות את החומר לשימוש דרום אפריקה, אשר הרעילה באמצעותו שטחי חלקאות של שכנותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully