וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלא"ג תעשיות: ההכנסות גדלו ב-19% - אך העלייה במחירי חומרי הגלם ובהוצאות התפעוליות שחקה הרווח התפעולי ב-26%

טל לוי

28.8.2005 / 17:09

החברה, העוסקת בתחום הבדים הבלתי ארוגים, רשמה עלייה בהוצאות התפעוליות בעקבות עליית מחירי הנפט שייקרה את מחירי ההובלה הימית והמקומית ואת חומרי הגלם, ובשל הוצאות שיווק בשוק האמריקאי



, העוסקת בייצור בדים לא ארוגים (כגון פילטרי בד למזגנים, חיתולים וסחבות רצפה), מדווחת היום כי הכנסותיה ברבעון השני של 2005 גדלו ב-19%, והסתכמו ב-68 מיליון שקל. עם זאת, העלייה במחירי חומרי הגלם משקפת יציבות ברווח הגולמי שעומד על 18.5 מיליון שקל. ההוצאות התפעוליות צמחו ב-35% (בעיקר עקב התייקרות מחירי הנפט שייקרו את עלות ההובלה), ומכאן שהרווח התפעולי נפל ב-26% והסתכם ב-8 מיליון שקל.



בשורה התחתונה, מדווחת שלא"ג על רווח נקי של 5 מיליון שקל לעומת 20 מיליון שקל ברבעון המקביל. מקור הרווח הגדול ברבעון המקביל הוא בהכנסה חד פעמית בגובה 13 מיליון שקל אותה רשמה החברה בשנה שעברה בעקבות הנפקת החברה המוחזקת (40%) ספאנטק. בניכוי ההכנסה החד פעמית, מדובר בירידה של 14% ברווח הנקי.



שלאג פועלת ב-2 תחומים: הראשון ייצור בטכנולוגית תרמובונד, אשר תרם 55.7% מההכנסות לעומת 49% בלבד ברבעון המקביל. השני הוא ייצור בטכנולוגית ה-Spunlace שאחראי לשאר ההכנסות. שלא"ג מעורבת בתחום זה באמצעות אחזקה של 40% בספאנטק.



עיקר העלייה בהכנסות מיוחסת כאמור לגידול בתחום התרמובונד. ואולם, בחברה מציינים כי "השחיקה בשיעור הרווח הגולמי מהמכירות היא מגמה מתמשכת במהלך השנה האחרונה, ונובעת בעיקר מעלייה הדרגתית במחירי חומרי הגלם במהלך 2004 ותחילת 2005". העלייה בהוצאות התפעוליות מיוחסת לעלייה במחירי ההובלה הימית והמקומית והוצאות שיווק בשוק האמריקאי.



כמו חברות אחרות במשק, גם שלא"ג מושפעת מעליית מחירי הנפט בעולם שייקרה את מחירי חומרי הגלם, כמו גם את עלויות ההובלה", אומר סמנכ"ל הכספים של שלא"ג, נתן לוי. "הפרשנו מיליון שקל לסעיף חובות מסופקים בשל לקוח של החברה שנכנס להליך כינוס נכסים. הפרשנו את מלוא הסכום, ומכאן שהמצב יכול רק להשתפר בעקבות קבלת הכסף באמצעות הסדר נושים".



לקראת סוף מאי, גייסה שלא"ג 60 מיליון שקל באמצעות הנפקת אג"ח וכתבי אופציה. בחודש אוגוסט עודכן שכרו של המנכ"ל, אילן פיקמן, ל-65 מיליון שקל. החברה אף חילקה דיווידנד בגובה 5.3 מיליון שקל ב-20 באפריל.



שלאג נסחרת לפי שווי של 231 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully