וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיץ בענף הפרסום: שיחות הסלולר לחו"ל, המשקאות הקלים והמזון המהיר מככבים

איילה צורף

28.8.2005 / 17:00

פלאפון היתה המפרסמת הגדולה ביותר בחודש יולי, עם השקעה של כ-2 מיליון דולר; שטראוס-עלית במקום השני עם השקעה של 1.8 מיליון דולר בפרסום; מקאן אריקסון הוביל את טבלת משרדי הפרסום



בחודש יולי, במהלכו נוסעים ישראלים רבים לחופשות מחוץ לישראל, הוציאו חברות הסלולר כ-4.5 מיליון דולר על פרסום, מרביתם עבור מבצעי שיחות לחו"ל. פלאפון היתה המפרסמת הגדולה ביותר בחודש החולף, עם השקעה של כ-2 מיליון דולר. כחצי מיליון דולר מסך הפרסום של פלאפון ביולי הוקצו לקמפיין "אנחנו לא סתם מבטיחים" לקראת עונת הנסיעות לחו"ל. בנוסף, השקיעה החברה סכום דומה גם על פרסומות הדור השלישי של אסקייפ. שני התחומים הללו הובילו אותה היישר לראש דירוג המפרסמים ביולי.



פרטנר השקיעה כ-1.5 מיליון דולר בפרסום בחודש החולף, וסלקום, שגם היא יצאה בקמפיין רחב היקף להגדלת ההכנסות שלה משיחות יוצאות ונכנסות מחו"ל, (סלקום בהודו) השקיעה כמיליון דולר.
לאחר היעדרות ממושכת מראש טבלת המפרסמות, חוזרת שטראוס-עלית למקום השני, בהפרש קל מפלאפון. שטראוס-עלית השקיעה כ-1.8 מיליון דולר בפרסום בחודש החולף, חלקם הגדול בקמפיינים עבור קפה ארומה, הקמפיין שהוביל את מהלך איחוד המותגים של החברה בתחום הקפה, כמו גם בעבור קמפיין משקאות הבוקר של דנונה, ובקמפיין המשך לאקטיביה.



לעומת שטראוס-עלית שחזרה להשקיע בפרסום בחודש יולי, צנחה יוניליוור למקום השמיני לאחר שכיכבה בראש הדירוגים בחודשים החולפים. יוניליוור הוציאה כמיליון דולר ביולי על פרסום, כחצי ממה שהשקיעה החברה בכל אחד מחודשי המחצית הראשונה של 2005. הקמפיין הגדול ביותר של החברה בחודש יולי היה עבור הסדרה החדשה של דגני בוקר כריות, המצופות שוקולד.



ימי הקיץ החמים הקפיצו את החברה המרכזית למשקאות קלים למקום הרביעי בדירוג המפרסמים, עם הוצאה של כ-1.5 מיליון דולר על פרסום. עיקר התקציב החודשי הופנה לפרסום כפר המוזיקה של קוקה קולה, דיאט פאנטה ובירה קרלסברג.



החופש הגדול גרם לרשתות המזון המהיר להגדיל משמעותית את ההשקעות החודשיות שלהן בפרסום, כדי לנסות ולמשוך את כל הילדים הרעבים דווקא אליהן. מקדונלד'ס השקיעה כ-700 אלף דולר בקמפיין התדמית שלה, וברגר קינג השקיעה כ-300 אלף דולר בקמפיין מבצע "קיץ דיגיטלי".



משרד הפרסום מקאן אריקסון הוביל ביולי את טבלת משרדי הפרסום עם פעילות בהיקף המוערך ב-8.3 מיליון דולר. המפרסמים הבולטים של מקאן בחודש החולף הם חברת הטלוויזיה בלוויין yes, שערכה את פעילות "הדרייב אין", סלקום, הריבוע הכחול (מגה) ומקדונלד'ס.



במקום השני, בפער של כמיליון דולר, עם פעילות בהיקף של כ-7.2 מיליון דולר, מדורג גם החודש באומן-בר-ריבנאי. הלקוחות הבולטים של המשרד בחודש החולף הם פלאפון, סופר-פארם, יוניליוור (תלמה-כריות) ומפעל הפיס.



כעת, כשהפרידו במערכת בקרת הפרסום של יפעת את חברות הבת של משרדי הפרסום הגדולים, ניתן לראות את משרד GPS של אדלר-חומסקי במקום ה-19 בדירוג, עם פעילות חודשית בהיקף 730 אלף דולר. משרד קטן נוסף שנכנס לדירוג 20 המשרדים הפעילים ביותר בחודש יולי הוא ירקוני בן נתן, משרד חיפאי שמטפל בפעילות המבצעים של רשת טרקלין חשמל ושעוני סווטש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully