וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטיגרופ ממשיך עם המלצת "קנייה" ללאומי לקראת פרסום הדו"חות מחרתיים; מעניק מחיר יעד של 15.5 שקל למניה

רם דגן

28.8.2005 / 17:30

המחיר גבוה בכ-19% ממחיר השוק; קריסת קלאבמרקט תגדיל את ההפרשות, אולם אין מקום לדאגה לאור המכירה לשופרסל; הרווח ברבעון יסתכם ב-543 מיליון שקל



ביום שלישי הקרוב יפרסם בנק את דו"חות הרבעון השני של השנה. לקראת הפרסום מעריך אנליסט הבנקים של סיטיגרופ, סימון ניילס, כי הבנק צפוי להציג רווח רבעוני של 543 מיליון שקל, ירידה של 1.5% לעומת רווחי התקופה המקבילה אשתקד, ועלייה של 2.8% לעומת הרווחים שהציג לאומי ברבעון הראשון של השנה.



בסיכום המחצית הראשונה של השנה יסתכמו, לפי הערכתו של האנליסט, הרווחים ב-1.07 מיליארד שקל - צמיחה של 9.3% לעומת הרוווחים שנרשמו בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור התשואה על ההון צפוי להגיע לרמה שנתית של 13.8%.



להערכת סמית ברני, זרוע המחקר של סיטיגרופ, צפוי לאומי להציג גידול צנוע בשורת ההכנסות ברבעון, בעיקר לאור גידול בהכנסות מעמלות שקשורות בפעילות שוקי ההון, כמו גם מגידול צנוע בהכנסות מפעילות מימון. בצד ההוצאות התפעוליות, צופים בגוף ההשקעות הזר כי לאומי יציג יציבות, זאת למרות שדו"חות הפועלים שפורסמו כבר הראו על גידול בהוצאות, אשר היה קשור באופן ישיר לגידול הפעילות בשוק ההון.



כמו כן, מעריך האנליסט כי קריסתה של קלאבמרקט תביא לכך שלאומי יהיה חייב להגדיל את ההפרשות שלו לחובות מסופקים, אולם בטווח הארוך לא מביעים האנליסטים של סיטיגרופ דאגה משמעותית, זאת בעיקר לאור המגעים המתקדמים למכירת הרשת למתחרה, שופרסל. כמו כן, מציינים בסיטיגרופ כי הכנסות לאומי יושפעו ממימושי השקעות של לאומי באפריקה ישראל ובחברה לישראל. עם זאת, אירועים אלו הושמטו מהערכת השווי שביצעו בסיטיגרופ לקראת פרסום הדו"חות.



באשר למאזן, מעריך סימן ניילס כי הבנק יציג יציבות, זאת למרות חשש לגבי מצבת הנכסים של לאומי, לאור הגידול המעודד שהציג המתחרה, הפועלים, בדו"חותיו. נוכח ההערכות האמורות, משמרים בסיטיגרופ המלצת "קנייה" למניית לאומי, תוך רמת סיכון בינונית. לגבי מחיר היעד שומרים בסיטיגרופ על הקו בו התחילו בשבוע שעבר עם הפועלים, ומעניקים פרמיה של 19% על השוק עם מחיר יעד של 15.5 שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully