וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה מזהירה מפני תרגיל עוקץ של גניבת שיחות טלפון

רוני זינגר

28.8.2005 / 20:52

במשטרה הצטברו לאחרונה תלונות רבות של אזרחים שסיפרו כי אלמונים הצליחו להערים עליהם ולבצע על חשבונם שיחות טלפון באמצעות שיטת "עקוב אחרי"



משטרת מרחב איילון פירסמה היום אזהרה לציבור מפני תרגיל עוקץ של גניבת שיחות טלפון. האזהרה הגיע לאחר שבמשטרה הצטברו בתקופה האחרונה תלונות רבות של אזרחים, שסיפרו כי אלמונים הצליחו להערים עליהם, ולבצע על חשבונם שיחות טלפון באמצעות שיטת "עקוב אחרי".

מהחקירה המנוהלת בפיקודו של ראש משרד החקירות במרחב, סגן ניצב יצחק גטניו, עולה כי המתלוננים קיבלו שיחת טלפון מאדם שהציג עצמו כרופא או כאיש צוות רפואי בבית חולים, שמבקש מהעונה לטלפון לחייג בהקדם למספר שהוא מוסר לו - מספר בית החולים לכאורה - שם יקבל פרטים על מצבו של קרוב משפחה שנפגע ואושפז בבית החולים.



הקורבנות המבוהלים נהגו להתקשר מיד למספר שניתן להם, בתחילתו הספרות כוכבית 72 ולאחר מכן מספר של טלפון סלולרי. הלחיצה על מקשי כוכבית 72 מבצעת למעשה פעולת "עקוב אחרי" של קו הטלפון ממנו חויגה השיחה - אל קו הטלפון שמספרו הוקלד לאחר מכן.



במשטרה מעריכים כי אזרחים רבים נפלו קורבן לשיטה, חייגו את הכוכבית 72 ולאחריה את מספר הטלפון הסלולרי שנמסר להם, ובכך "העבירו" למעשה את קו הטלפון שלהם לידיהם של הרמאים שהתקשרו אליהם. לפי החשד, עשו החשודים שימוש בקווי הטלפון שהשיגו בשיטה זו, בכך שחייגו על חשבון קורבנותיהם בשיחות גוביינא. בבירור שערכה המשטרה עם חברות הטלפון התברר, כי מספר הטלפון הסלולרי שנמסר למתלוננים שייך למכשיר טוקמן שאין עליו כל פרטים. עוד התברר כי שיחות הטלפון שביצעו אותם "נציגי בתי חולים" אל המתלוננים מקורן בטלפונים בשטחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully