וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי מיליון תושבי ניו אורלינס מתפנים מבתיהם בשל סופת ההוריקאן "קתרינה" שעומדת להכות בעיר היום או מחר

סוכנויות הידיעות

28.8.2005 / 21:21

"קתרינה" צפויה להכות במדינת לואיזיאנה במהירות 275 קמ"ש; הסופה חלפה ביום חמישי בפלורידה וגרמה שם למותם של תשעה בני אדם; הנשיא ג'ורג' בוש הכריז על מצב חירום במדינת לואיזיאנה



ראש העיר ניו אורלינס הורה היום ל-485 אלף תושבי העיר לעזוב את בתיהם מחשש לסופת הוריקאן רבת עוצמה. שירות החזאות האמריקאי צופה שהסופה, שכינויה "קתרינה", תכה היום או מחר במדינת לואיזיאנה במהירות 275 קמ"ש, בעוצמה 5 - שהיא הגבוהה ביותר לפי סולם סאפיר-סימפסון.



עשרות אלפים כבר עזבו את ניו אורלינס וסביבתה. "קתרינה" חלפה ביום חמישי בפלורידה וגרמה למותם של תשעה בני אדם. ראש העיר ניו אורלינס הפציר בתושבים בשידור טלוויזיה לקחת את הסכנה ברצינות. "גבירותי ורבותי זה לא מבחן - זה הדבר האמיתי", אמר ראש העיר ריי נאגין.



ראש מרכז ההוריקאן הלאומי מקס מייפילד אמר כי "זו סופה מאוד מאוד מסוכנת". רק שלוש סופות בדרגה חמש היכו את ארה"ב מאז החלו המדידות בשיטה הזאת, האחרונה שבהן בשנת 1969, וממנה נהרגו יותר מ-250 בני אדם.



ראש העיר חושש בעיקר מהצפת העיר אחרי הסופה. רוב חלקי העיר, שצורתה אובלית, ממוקמים שני מטרים תחת גובה פני הים. נאגין קרא לתושבים לשמור על קור רוח ולמלא אחר ההוראות. ברחובות נראו בעלי עסקים רבים מתקינים חוסמים את חלונות ודלתות החנויות בקרשים.



החל מהבוקר נוצרו פקקים רבים ביציאות מהעיר. בתי מלון באזורים גבוהים יותר במרחק של עד 150 ק"מ סביב ניו אורלינס מלאים לחלוטין. האיצטדיון של העיר נפתח כדי להציע מקלט למי שאינם יכולים להרשות לעצמם לעזוב את העיר.



הנשיא ג'ורג' בוש הכריז על מצב חירום במדינת לואיזיאנה, המאפשר מתן סיוע לנפגעי אסון טבע. "מחובתי להודיע לראש העיר שהסופה עלולה לגרום לא רק לנזק ברכוש בהיקף נרחב, אלא גם לאובדן חיי אדם, אם אנשים לא יקבלו את ההחלטות הנכונות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully