וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הין נפל ממחסום ה-124 ין לדולר; היורו ממתין להחלטת הריבית באירופה

דפנה מאור

21.6.2001 / 16:34

הבנק אינו צפוי להוריד את הריבית אך נתוני הצריכה הפרטית בצרפת מעידים על האטה באירופה

הין המשיך ליפול מול הדולר ונסחר עתה בשער של 124.01 ין לדולר, לאחר שנפל ל-124.11 ין לדולר מוקדם יותר. החולשה המתמשכת בשער המטבע היפאני נובעת מחששות ממיתון בכלכלה השנייה בגודלה בעולם, לאחר שברבעון הראשון נרשמה ירידה בתוצר. ביורו נרשמה עלייה קלה ל-85.76 סנט לקראת פרסום החלטת הריבית של הבנק המרכזי של אירופה.

הין נחלש בעקבות הערות של היועץ הכלכלי של הבית הלבן, לורנס לינדסי, שאמר כי ארה"ב תומכת בין חלש, אם שער החליפין נובע מרפורמות כלכליות ביפאן. הערותיו סייעו לדחוף את מניות היצואניות של יפאן לעליות שערים בבורסת טוקיו היום. ההפסדים של הין עשויים להיות מוגבלים בשל מכירת ין על ידי היצואניות.

היורו נסחר עתה בשער של 85.76 סנט מול הדולר. אנליסטים צופים כי הבנק המרכזי של אירופה לא יעלה את הריבית בפגישתו היום. החששות מההאטה הכלכלית באירופה קיבלו היום חיזוק מנתוני הצריכה הפרטית בצרפת. לפי דיווח של הממשלה, נרשמה ירידה של חצי אחוז בצריכה הפרטית בחודש מאי.

אולם הבנק המרכזי איננו צפוי להוריד את הריבית, בשל חשש מהתגברות האינפלציה בגוש היורו. בחודש מאי עלה מדד המחירים לצרכן ב-0.6% - העלייה החדה מזה שמונה שנים - המדד השלים עלייה של 3.4% בקצב שנתי, לעומת יעד של 2% שקבע הבנק המרכזי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully