וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג עלה ל-4.539 שקלים

טל לוי

29.8.2005 / 15:34

היורו הוסיף 0.2% ושערו נקבע על 5.582 שקלים. ערן בסון מגיפט: "המשקיעים ממתינים להחלטת נגיד בנק ישראל באשר לגובה הריבית בחודש ספטמבר"


הדולר ממשיך במגמת עלייה המאפיינת אותו זה שבוע - במהלכו הוסיף המטבע האמריקאי כמעט 1%. השטר הירוק הוסיף היום 0.354% ושערו נקבע על 4.539 שקלים.

היורו ממשיך מגמת עלייה בת מספר ימים, במהלכם הוסיף מעט פחות מ-2%. היום הוסיף המטבע האירופי 0.197% ושערו נקבע על 5.581 שקלים.

הליש"ט הבריטית הוסיפה 0.146% ושערה נקבע על 8.18 שקלים. בסך הכל, התחזק סל המטבעות ב-0.262% ושערו נקבע על 5.095 שקלים.

הכלכלן הראשי של בית ההשקעות גיפט, ערן בסון, אמר הבוקר כי המשקיעים ממתינים להחלטת נגיד בנק ישראל על גובה הריבית בחודש ספטמבר: "ההערכות בשוק נעות בין אי שינוי לבין עלייה של 0.2%, ואנו מעריכים שהריבית תיוותר ללא שינוי בשיעור של 3.5%", אמר בסון.

"במידה שריבית הבסיס בישראל תיוותר ללא שינוי, הרי שלקראת סוף החודש אנו צפויים לראות לראשונה פער ריביות שלילי בין הריבית הדולרית לשקלית, היות שהריבית הדולרית צפויה לעלות ב-0.25% ל-3.75%", כתב בסון, "פער הריביות השלילי בין הריבית הדולרית לשקלית ימשיך לתמוך במטבע האמריקני ונצפה לראות המשך פיחות זוחל של השקל, וכן עלייה בפרמיית הסיכון של ישראל, שתבוא לידי ביטוי בעליית התשואות של האג"ח השקליות הארוכות".

בעולם, נחלש הדולר בסוף השבוע האחרון מול מרבית המטבעות בעולם (למעט מול הין היפאני), על רקע חששות המשקיעים מפני המשך העליות במחירי הנפט הצוברות תאוצה בעקבות סופת ההוריקן "קתרינה".

"המשך העליות במחיר הנפט (שעלה לראשונה ל-70 דולר לחבית) עלול לגרום להאטה בצמיחה בארה"ב ובכך לחליש את המטבע האמריקאי. הין היפאני נחלש גם הוא על רקע העלייה במחיר הנפט, שכן יפאן נחשבת לצרכנית גדולה של נפט, ולא בורכה במקורות נפט משלה", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully