וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כימיה טובה לפדרמן ולשותפיו: גידול של 32% ברווח התפעולי של הפטרוכימיים ברבעון השני ל-38 מיליון שקל

עומר שרביט

29.8.2005 / 10:33

השורה התחתונה ירדה ב-39% ל-23 מיליון שקל, עקב עלייה חריגה בהוצאות המימון והגנות על שערי החליפין; מחירי המכירה של כרמל אולפינים עלו בשיעור גבוה יותר מההתייקרות בחומרי הזינה



פרויקט ההרחבה של המתקן לייצור פוליפרופילן בכרמל אולפינים, מעיב על תוצאותיה של בעלת השליטה בחברה (50%) - המפעלים ה. לאחר שחילקה את כל רווחי השנה וחצי האחרונות וגייסה בחזרה את מרבית הסכום בחוב, פטרוכימיים מציגה הרעה בשורה התחתונה שלה לרבעון השני של השנה.



הרווח הנקי לרבעון החולף הסתכם ב-23 מיליון שקל, המשקפים ירידה של כ-39%. פרויקט ההרחבה, שהיקפו הכולל כ-315 מיליון דולר, חשף את פטרוכימיים לשינויים בשערי החליפין של הדולר מול המטבעות העיקריים.







כדי להגן על הסיכון שבחשיפה זו, החברה רכשה הגנות בעסקות עתידיות ואופציות, שגרמו בסופו של דבר להוצאות מימון של 10 מיליון שקל, לעומת 320 אלף שקל בלבד ברבעון המקביל אשתקד. הקיבוע של שערי החליפין משרת את החברה גם בפעילותה השוטפת, שבה היא רוכשת חומרי זינה או מוכרת אותם בדולרים.



השחיקה בשורה התחתונה היא למרות שיפור בפעילות השוטפת - הן בשורה העליונה והן ברווחיות התפעולית והגולמית. מחזור המכירות של החברה צמח ברבעון ביותר מ-30% לרמה של 253 מיליון שקל. כאו"ל הצליחה להתגבר על השחיקה במרווחיה, שנבעה מעליית מחירי הזינה (בעיקר נפטא).



עלייה זו התקזזה עם עלייה במחירי המכירה של המוצרים בשיעור גבוה יותר, מה שגרם בסופו של דבר לגידול של 32% ברווח התפעולי לרמה של 38 מיליון שקל. שיעורו מסך ההכנסות, עלה בפחות מ-0.5% לשיעור של 15%.



ברבעון הקודם, השלימו המיליארדרים היהודים-רוסים ליאוניד נבזלין, ולדימיר דובוב ומיכאל ברודנו, השקעה ראשונה בישראל, וחברו לדייויד פדרמן בגרעין השליטה בפטרוכימיים. באמצעות חברת מנטפ, רכשו השלושה 20% ממודגל תעשיות, בעלת השליטה בחברה. מאחורי שלושת המשקיעים עומד מיכאל חודרקובסקי, שנעצר ברוסיה ושעבורו הם מחזיקים בנאמנות במניות ענקית הנפט יוקוס.



כאמור, החברה חילקה דיווידנד של 157 מיליון שקל ביוני וגייסה חודש לאחר מכן 150 מיליון שקל באיגרות חוב בהנפקה פרטית למוסדיים. נכון לסוף הדו"ח, הונה העצמי של החברה עמד על 444 מיליון שקל והמינוף שלה צמח ל-37%, לעומת כ-60% ברבעון המקביל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully