וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

י.ח. דמרי מוכרת יותר דירות במרכז ומרוויחה יותר: הרווח התפעולי עלה ב-12% ל-15 מיליון שקל

נתן שבע

29.8.2005 / 11:11

במהלך השנים, הצליחה החברה לשנות את תמהיל המכירות שלה ולמכור יותר דירות במרכז על חשבון הדרום - שם נמשכת ההאטה במכירות; הכנסות החברה עלו ב-7% ל-75 מיליון שקל



הקיפאון בביקושים בענף הנדל"ן בשנים האחרונות ועליית מחירי התשומות (הברזל; כוח האדם - ירידה בכמות העובדים הזרים והחלפתם בישראלים), הובילו לקריסתן של לא מעט חברות, אבל עדיין קיימות בענף חברות שמוסגלות להרוויח. חברת הנדל"ן י.ח.דמרי, שבשליטת יגאל דמרי, מסיימת את הרבעון השני של השנה ברווח של 5.3 מיליון שקל - עלייה של 23% לעומת הרבעון המקביל. הכנסות החברה עלו ב-7% ל-75.6 מיליון שקל.



הרבעון השני של השנה אופיין ברמת ביקושים דומה לשנת 2004. במהלך הרבעון השני מכרה החברה 104 יחידות דיור בתמורה כספית כוללת של 95.5 מיליון שקל, לעומת 121 יחידות דיור בתמורה ל-84.6 מיליון שקל ברבעון המקביל.



החברה הצליחה, לאורך השנים האחרונות, לשנות את תמהיל המכירות שלה ולהתמקד בפרויקטים בערים אשדוד, גן יבנה, ראשון לציון, תל אביב, מודיעין, ירושלים ואילת. המכירות בערים אלה היוו כ-92% מסך ההכנסות במחצית השנה הראשונה של 2005, לעומת 74% בשנת 2004. שינוי התמהיל לא מפתיע בעקבות הגידול המסוים בביקושים המלווה בעליית מחירים (5%-3%) במרבית הערים במרכז.



מנגד, בדרום הארץ נמשכת ההאטה במכירות וירידת מחירים, כפועל יוצא מביטול מענקי מקום ומשכנתאות מסובסדות באוגוסט 2003 וכן כתוצאה מהמצב הביטחוני. הגידול בהכנסות הרבעון מוסבר בעליית ה הממוצע לדירה וגידול במספר הפרויקטים שעברו את התקן להכרה בהכנסה. (בענף הבנייה, מעבר לאחוז מסוים של השלמת פרויקט, יכולה החברה לרשום הכנסות בגין מכירות שביצעה מנגד).



הרווח הגולמי של החברה עלה ל-19.8 מיליון שקל ושיעורו מסך ההכנסות עמד על 26%, לעומת 24% ברבעון המקביל. השיפור נרשם בעקבות השינוי בתמהיל ופרויקטים נוספים בעלי שיעורי רווחיות נמוכים יותר ב-2004. הרווח התפעולי צמח ב-12% ל-15 מיליון שקל. גיוסי האג"ח בשנה האחרונה, בין הייתר לצורך מימון רכישת הקרקע ברבע מיליארד שקל באשדוד מידי אי.די. בי, הגדילו את הוצאות המימון של החברה ל-7 מיליון שקל, לעומת 4.7 מיליון שקל ברבעון המקביל.



פעילותה השוטפת של החברה ייצרה לה תזרים מזומנים של 18 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל. הונה העצמי של החברה מסתכם ב-173 מיליון שקל ומממן 22% מהמאזן. את המחצית הראשונה של השנה מסיימת החברה עם הכנסות של 161 מיליון שקל וברווח של 13.6 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 134 מיליון שקל ורווח של 10.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully