וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק ברווחי פולגת למרות ירידה במכירות: רשמה רווח של 11.6 מיליון דולר על הכנסות של 30.7 מיליון דולר

רם דגן

29.8.2005 / 10:25

במהלך הרבעון רשמה החברה הכנסה של 9.4 מיליון דולר בגין הנפקת בגיר שסבלה מירידה במכירות של מרקס אנד ספנסר; שולי הרווח השתפרו לרמה של 35%



למרות ירידה של כ-17% במכירות הרבעוניות הצליחה יצרנית הטקסטיל של צביקה בארינבוים, , לרשום גידול משמעותי בשורת הרווח. סך הכל הסתכמו הכנסות פולגת בכ-30.7 מיליון דולר ברבעון השני של השנה, זאת לעומת הכנסה של 36.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. מי שאחראית על מרבית ההכנסות של פולגת היא חברה הבת שלה, בגיר, אשר הציגה רבעון שני שלילי בו הושפעה לרעה מהמצב של הלקוחה העיקרית שלה, רשת האופנה הבריטית מרקס אנד ספנסר.



הכנסות בגיר ממרקס אנד ספנסר ירדו ברבעון השני והיוו 66.3% מכלל מכירותיה, בעוד שבתקופה המקבילה היוו 70.5%. בחברה הישראלית הסבירו את הירידה במדיניות ההנחות המשופרת שהוענקו לרשת במהלך הרבעון השני של השנה. מרקס אנד ספנסר נמצאת בתהליך של הבראה בשנה האחרונה, והיתה נתונה לנסיון השתלטות שלפי שעה כשל.



שיפור נאה נרשם בשולי הרווח של פולגת, שהסתכמו ברבעון השני ב-35.1% לעומת שוליים של 27.7% בתקופה המקבילה ב-2004. את עיקר השיפור מייחסים בפולגת לתהליך ההתייעלות של החברה, שכולל יציאה מאתרי ייצור יקרים וירידה כללית בעלויות החומרים ועלויות העבודה. ברבעון השלישי של 2004 החל המפעל של פולגת בסין לייצר בתפוקה חלקית, ובחברה מעריכים שברבעון השלישי של השנה הוא יגיע לתפוקה מלאה, עובדה שתביא להמשך השיפור.



בסך הכל הסתכם הרווח של פולגת מפעילות רגילה ב-3.7 מיליון דולר, עלייה של כ-32% לעומת הרווחים ברבעון המקביל אשתקד. שורת הרווח הנקי הסתכמה ב-11.64 מיליון דולר - גידול מרשים לעומת רווח של 1.39 מיליון דולר ברבעון המקביל. למרות זאת יש לציין כי שורת הרווח הנקי הושפעה מרווח הון של כ-9.4 מיליון דולר, שנרשם בעקבות הנפקת חברה בת של פולגת, בגיר, במהלך אפריל האחרון.



שיפור נרשם גם בתזרים המזומנים של פולגת. זה הסתכם ברבעון השני ב-2.6 מיליון דולר, שיפור לעומת תזרים של 1.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. בחברה ייחסו את השיפור לתזרים השוטף לירידה במלאים בקיזוז העלייה ביתרות הלקוחות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully