וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלית ירושלים ממשיכה להתרחב בחו"ל אבל הוצאות המימון מכבידות עליה: רשמה הפסד נקי של 39 מיליון שקל ברבעון השני

נתן שבע

29.8.2005 / 13:37

הוצאות המימון של החברה הסתכמו ב-125 מיליון שקל והונה העצמי מממן כ-5% מהמאזן; הרווח התפעולי של החברה עלה ב-33% ל-84.4 מיליון שקל



חברת הנדל"ן, , שבשליטת אליעזר פישמן, מסיימת את הרבעון השני של השנה עם הפסד כבד של 38.9 מיליון שקל - הפסד שנגרם ברובו בשל הוצאות מימון גבוהות. ההפסד מותיר לחברה רווח של כ-10 מיליון שקל במחצית השנה הראשונה, לעומת רווח של 23.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה.



החברה נוקטת בשנים האחרונות בתהליך של הרחבת פעילותה בחו"ל, ותיק ההשקעות שלה בתחום עומד כבר על 3.1 מיליארד שקל. החברה הרחיבה את פעילותה לקנדה, ארה"ב, גרמניה צרפת ורוסיה בשנים האחרונות, גם באמצעות החברה הבת, מבני תעשייה, והדבר הוביל לגידול של 41% בהכנסות ל-221 מיליון שקל. הגידול בהכנסות שורשר גם לשורת הרווח התפעולי, וזה עלה ב-33% ל-84.4 מיליון שקל.



אבל הגידול בפעילות הצריכה, נטילת הלוואות וגיוסי כספים לרכישת נכסים בחו"ל - הובילו את החברה לסיים את הרבעון השני עם הוצאות מימון של 125 מיליון שקל לעומת 113 מיליון שקל ברבעון המקביל ופי 2 מהרבעון הקודם. החברה (יחד עם מבני תעשייה) גייסה במחצית השנה כ-720 מיליון שקל ולאחר תקופת הדו"ח גייסה עוד כ-135 מיליון שקל. בנוסף עליית המדד הובילה לעליית ערך ההתחייבויות של החברה ואלה תרמו להוצאות מימון של כמעט 30 מיליון שקל. ברבעון המקביל רשמה החברה רווח נקי של 15 מיליון שקל אך במקרה זה נבע הרווח הודות להטבת מס של 31 מיליון שקל לעומת תשלום מס של 10.5 מיליון שקל ברבעון הנוכחי. בנוסף בסעיף ההכנסות האחרות נרשם רווח של 10 מיליון שקל שנבע בין היתר מימוש נכסים לעומת הכנסות של 50 מיליון שקל ברבעון המקביל.



תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת מסתכם ב-32 מיליון שקל לעומת 56 מיליון שקל ברבעון המקביל. מאזן של החברה סובל ממינוף גובה והונה העצמי מסתכם ב-431 מיליון שקל ומממן כ-5% מהמאזן. לאחר פרסום הדו"ח מכרה החברה שני נכסים בקנדה שעשויים להניב לה רווח לפני מס של 81 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully