וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קתרינה" מושכת את וול סטריט לירידות שערים

עומרי כהן

29.8.2005 / 23:02

בעקבות הסופה, הנפט חצה היום רמה של 70 ד' לחבית. נייס מאבדת כ-3% על רקע האפשרות לגיוס נוסף

מחירי הנפט הגולמי מתקרבים היום לרמה של 70 דולר לחבית על רקע ההרס שזורעת סופת ההוריקן קתרינה בחופי מפרץ מקסיקו, ובוול סטריט מגיבים מדדי המניות בירידות שערים בפתיחת שבוע המסחר. מדד נאסד"ק יורד ב-0.4% ומדד דאו ג'ונס מאבד 0.3%. בקרב המניות הישראליות מאבדת נייס כ-3% לאחר שהחברה הגישה תשקיף מדף לגיוס של עד 220 מיליון דולר. טאואר סמיקונדקטור מגיבה בעלייה של 4.3% לארגון מחדש של מבנה החברה ואילו נובה מכשירי מדידה מגיבה בירידה של 10% במחזור נמוך לעזיבת סמנכ"ל הכספים.

סקירת טרום מסחר

הרבה אופטימיות לא צפויה בפתיחת שבוע המסחר בוול סטריט, לאור מחירי הנפט שכבר עלו במסחר האלקטרוני הבוקר מעל למחיר של 70 דולר לחבית. זאת, על רקע ההרס שזורעת סופת ההוריקן קתרינה במפרץ מכסיקו. בשעה זו מורים החוזים על ירידה של 0.5% במדד נאסד"ק 100 ו-S&P 500.

גם כך המצב בוול סטריט לא מזהיר במיוחד. ביום שישי נסגרו הבורסות במגמה שלילית, על רקע אזהרות של יו"ר הבנק הפדרלי בנוגע לשוק הבתים ונתוני מקרו מאכזבים. מדד נאסד"ק השלים ירידה שבועית של 0.7% לרמה של 2,120 נקודות. מדד דאו ג'ונס השלים ירידה שבועית של 1.5%, לרמה של 10,396 נקודות.

עוד שבוע בדיוק תושבת וול סטריט ליום אחד לרגל "יום העבודה" האמריקאי (Labor Day) ואחריו, כבר נצפה למסחר ערני יותר מזה שזכינו לא בשבועות האחרונים. גם בין הישראליות לא נרשמו בימים האחרונים יותר מידי אירועים שעשויים להשפיע על המסחר.

נייס מערכות עשויה לרכז עניין לאחר שהגישה בסוף השבוע תשקיף מדד לגיוס של עד 220 מיליון דולר. נייס לא פירטה במדויק מה היא מתכוונת לעשות בכסף שיגויס, והסתפקה בהסבר ה"כמעט רגיל", לפיו הכסף ישמש ליישום התוכנית האסטרטגית של החברה. אחרי שהגיעה באמצע אוגוסט למחיר שיא מאז דצמבר 2000, של 48 דולר, החלה המניה לאבד קצת גובה ובשישה ימי מסחר איבדה 7.4%, למחיר של 44.5 דולר, המשקף לחברה שווי שוק של 780 מיליון דולר.

ועוד מכיוונה של נייס, בבית ההשקעות RBC מעריכים כי החברה עשויה לספק ציוד במיליוני דולרים לפרויקט אבטחת תחנות הרכבת התחתית של ניו יורק. ב-RBC גם ממליצים לנצל מימושי רווחים לצורך הגדלת הפוזיציה במניה.

אם סיסטמס ממשיכה לזגזג בין עליות לירידות. לאחר שהוסיפה ביום חמישי 3%, על רקע הודעתה כי תשתף פעולה עם יצרנית השבבים הייניקס סמיקונדקטור, התממשה המניה בשישי ב-2.8%. מעניין יהיה גם להמשיך ולעקוב אחרי גיוון אימג'ינג, שאיבדה בשבוע שחלף 6.3%, למחיר של 24.5 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully