וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווח של 39 מיליון שקל לגיא ייזום כתוצאה ממכירת 25% מפרויקט מגדל זיו לדלק נדל"ן תמורת 115 מיליון שקל

טל לוי

29.8.2005 / 15:19

מנכ"ל גיא ייזום, עופר ארדמן: "המכירה מהווה הזדמנות עסקית עבור החברה ותביא להצפת ערך של יתרת חלקה בפרויקט; את תמורת המכירה מייעדת החברה להמשך השקעות בנדל"ן מניב, בעיקר במערב אירופה"



חברת הנדל"ן דיווחה לפני זמן קצר כי מכרה 25% מפרויקט מגדלי זיו ברמת החייל לדלק נדל"ן, תמורת 115 מיליון שקל. המכירה תיצור לגיא רווח הון (לפני מס) של כ-39 מיליון שקל. חלקה של גיא ייזום, שאחזה עד כה ב-50% מהפרויקט, יקטן ל-25%. במחצית נוספת במגדלי זיו, מחזיקה חברת הנדל"ן של נכסי זיסאפל.



חלקה של גיא ייזום במגדלי זיו כלל משרדים ומסחר בשטח כולל של כ-25, אלף מ"ר, מתוכם כ-19 אלף מ"ר משרדים וכ-6,000 מ"ר מסחר, מעבדות ואחסנה ועוד כ-370 חניות המניבים שכר דירה שנתי של כ-20 מיליון שקל.



עופר ארדמן, מנכ"ל גיא ייזום, אמר היום כי "המכירה מהווה הזדמנות עסקית עבור החברה ותביא להצפת ערך של יתרת חלקה של החברה בפרויקט. את תמורת המכירה מייעדת החברה להמשך השקעות בנדל"ן מניב, בעיקר במערב אירופה".



תיק הנכסים של גיא ייזום כולל - בנוסף לחלקה במגדלי זיו - מבני משרדים בצרפת, בשטח כולל של כ-15 אלף מ"ר, המושכרים לחברת החשמל הצרפתית ולרשת קמעונאית בינ"ל. בנוסף, היא אוחזת בנדל"ן בגרמניה, המושכר במלואו ל"דויטשה טלקום". עלות תיק הנכסים בחו"ל נאמדת בכ-240 מיליון שקל והוא מניב הכנסה שנתית בסך 22 מיליון שקל.



גיא ייזום נמצאת בשליטת (86%) ייזום 121 חברה להשקעות בע"מ, שבבעלות עופר ארדמן (40%), רון גוטלר (40%) ובנק ירושלים (20%). דירקטוריון החברה כולל, בנוסף לארדמן וגוטלר, גם את ד"ר ליאורה מרידור, יו"ר בזק בינלאומי, דוד ברוך, מנכ"ל בנק ירושלים, הרצל עוזר, לשעבר מנכ"ל נשר ודב מישור לשעבר מנכ"ל משרד התמ"ס.



מכירת הפרויקט תניב שיפור משמעותי ברווחי החברה, שהכנסותיה הסתכמו ברבעון השני של 2005 ב-12 מיליון שקל (עלייה של 26%) וברווח נקי של חצי מיליון שקל, לעומת הפסד של 400 אלף שקל ברבעון המקביל. החברה נסחרת לפי שווי של 59 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully