וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות במדדים בוול סטריט בהובלת מגזר הביטוח על רקע ההוריקן המאיים על מפרץ מכסיקו

מיכל רמתי

29.8.2005 / 16:53

בשוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נרשמות עליות על רקע עליית מחירי הנפט; חברות האנרגיה רושמות עליות - אקסון מוביל עולה ב-1.1%



ירידות נרשמות במדדים בארה"ב על רקע פגיעת סופת ההוריקן "קתרינה" בחופי לואיזיאנה ועליית מחירי הנפט. במגזר הביטוח נרשמות ירידות על רקע הערכות כי קתרינה תגרום לנזקים של כ-30 מיליארד דולר. במגזר האנרגיה נרשמות עליות על רקע מחירי הנפט, הדלקים והגז הטבעי הגבוהים. מדד דאו ג'ונס יורד ב-0.4%; נאסד"ק יורד ב-0.4%; מדד חברות התעופה של AMEX יורד ב-1.4%.



בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב נרשמות עליות על רקע מחירי הנפט הגבוהים. התשואות על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ירדו ב-0.04% ל-4.15%.



מחירי הנפט זינקו ועברו רמה של 70 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בניו יורק הבוקר, על רקע ההרס שזורעת סופת ההוריקן קתרינה במפרץ מכסיקו. בתחילת יום המסחר באסיה זינק מחיר הנפט הגולמי בניו יורק בכ-5 דולר לחבית - העלייה החדה ביותר זה 29 חודשים. החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude (טקסס מתוק) למסירה באוקטובר נסחרים כעת בעלייה של 5.2%, או 3.45 דולרים, למחיר של 69.58 דולר לחבית. מוקדם יותר נרשם שיא כל הזמנים של 70.80 דולר לחבית.



גם מחירי הדלק המזוקק ומחירי הגז הטבעי זינקו - הדלק למכוניות זינק ב-10% למחיר של 2.13 דולרים לגלון; מחיר הדלק להסקה חצה לראשונה מחיר של 2 דולרים לגלון. מחיר הגז הטבעי זינק ב-20%.



סופת ההוריקן "קתרינה" מכה מהצהריים בחופי לואיזיאנה עם רוחות במהירות של 233 קמ"ש ועד כה גרמה להפסקת חשמל בניו אורלינס. כמיליון תושבי ניו אורלינס והסביבה כבר יצאו ביממה האחרונה מבתיהם אל מחוץ למדינת לואיזיאנה. כמאה אלף בני אדם - העניים ודרי הרחוב - נותרו בעיר ללא אמצעים לעזוב אותה ושוכנו באצטדיון המקורה, ה"סופרדום" המשמש כמקלט חירום, ובמקלטים נוספים. ההוריקן, שהתעצם אתמול ועלה לדרגה 5, הגבוהה ביותר בסולם סאפיר-סימסון, ירד היום לדרגה 4.



במגזר האנרגיה נרשמות עליות על רקע מחירי הנפט הגבוהים. שברון טקסקו (סימול CVX) עולה ב-1%; אקסון מוביל (סימול XOM) עולה ב-1.1%.



ענף נוסף שצפוי להרוויח מההוריקן הוא תחום חנויות "עשה-זאת-בעצמך" - לאחר תום הסופה רבים צפויים לנהור לחנויות אלה כדי למצוא חומרים זולים לשיפוץ הבתים שנהרסו. הום דיפו (סימול HD), רשת חנויות "עשה זאת בעצמך" הגדולה בארה"ב עולה ב-1.6%. מתחרתה לואס קומפניס (סימול LOW) עולה ב-0.9%.



במגזר הביטוח לעומת זאת נרשמות ירידות, לאחר שניתוח של חברת מחקר סופות הראה כי ההוריקן עשוי לגרום לנזקים של יותר מ-30 מיליארד דולר. AIG (סימול AIG) יורדת ב-1.4%; אולסטייט (סימול ALL) יורדת ב-1.1%; הארטפורד פייננשל (HIG) יורדת ב-2%.



גם במגזר התעופה נרשמות ירידות על רקע הסופה ועליית מחירי הנפט. חברת דלתא איירליינס (סימול DAL) יורדת ב-3.9%; קונטיננטל איירליינס (סימול CAL) יורדת ב-2%; אמריקן איירליינס (סימול AMR) יורדת ב-3.1%.



ורייזון ויירלס, חברת הסלולר של ענקית הטלקום ורייזון (סימול VZ), הודיעה כי תרחיב את רשת הפס הרחב לסלולר לשבעה אזורי כיסוי חדשים. ורייזון יורדת ב-1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully