וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאון השקעות: "שוק המניות נסחר במחיר מלא - ממליצים לבחור מניות בצורה סלקטיווית ולא להשקיע במדדים"

נתן שבע

29.8.2005 / 17:42

לגבי השוק הסולידי ממליץ בני שרביט להעדיף את האפיק המדדי על פני האפיק השקלי ולהתמקד בטווח הקצר-בינוני; מעריך כי רמת האינפלציה תעלה בחודשים הקרובים וכן הריבית בעקבותיה



המדדים המובילים רחוקים כעת ב-3.5% מאז רמות השיא שרשמו במהלך המסחר בשבוע שעבר. "שוק המניות נסחר באופן מלא - אנו ממליצים לבחור מניות בצורה סלקטיווית ולא להשקיע במדדים", כותב בני שרביט מגאון השקעות. "ניתן אמנם להציג תסריטים מסוימים שבהם השוק כולו יבצע מהלך חד כלפי מעלה (כמו העלאת דירוג האשראי של ישראל), אך אין ודאות כי התהליכים האלה עשויים להתממש", הוא מוסיף.



אי-הוודאות ירדה עם יישום ההתנתקות, אבל מאידך עלתה רמת אי-הוודאות הפוליטית ורבים סימני השאלה סביב תמונת המפה הפוליטית בהמשך. להערכת שרביט, בחודשים הקרובים יבחנו סוכנויות הדירוג הבינלאומיות את דירוג האשראי של ישראל, אך לא ברור אם הוא יעלה. התחלפות שר האוצר תוביל את האנליסטים לתהות על קנקנו של אולמרט (בעיקר באשר למדיניות הפיסקלית ולרפורמות) בטרם יחליטו על העלאת דירוג, מעריך שרביט.



לגבי השוק הסולידי ממליץ שרביט להעדיף את האפיק המדדי על פני האפיק השקלי ולהתמקד בטווח הקצר-בינוני, תוך שהוא מעריך כי רמת האינפלציה תעלה בחודשים הקרובים וכן הריבית בעקבותיה.



ההיצע הנמוך של הנפקות אג"ח מדדיות בשילוב עם הביקוש הגבוה מצד הגופים המוסדיים והעלייה הצפויה באינפלציה בחודשים הקרובים יובילו להמשך ירידת התשואות בגלילים, מעריך שרביט. מנגד התשואה בשחרים עשויה לעלות בעיקר בשל עלייה צפויה בריבית בחודשים הקרובים ובתשואה על האג"ח של ממשלת ארה"ב.



לגבי הריבית מעריך שרביט כי רמתה תעלה ל-4% בסוף השנה ואולי אף מעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully