וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת תטיל מס טיסות למלחמה בעוני בעולם

סוכנויות הידיעות

29.8.2005 / 17:57

בספטמבר תתקיים פסגה בינלאומית בניו יורק שבה תידון הטלת מס גלובלי, שיופנה תחילה למלחמה באיידס, בהתפשטות השחפת ובמלריה; כרטיסי הטיסה נבחרו בזכות רווחי חברות התעופה מהגלובליזציה



צרפת תטיל מהשנה הבאה מס על טיסות כדי לממן את המאבק העולמי בעוני. כך הודיע היום (שני) הנשיא ז`אק שיראק. בעוד הרעיון נדון בין המדינות המתועשות שיראק מקווה ליישמו בצרפת מוקדם ככל האפשר. תמלוגי המס יופנו תחילה למלחמה באיידס, בהתפשטות השחפת ובמלריה. "ביקשתי מהממשלה לפתוח ללא דיחוי בהליכים הנחוצים להטלת המס", אמר שיראק בכנס שגרירים צרפתים בפאריס.



שיראק הסביר כי צרפת, גרמניה, אלג'יריה, ברזיל צ'ילה וספרד מצדדות בהטלת מס בינלאומי על כרטיסי טיסה, ויפעלו למטרה זו בפסגה בניו יורק, באמצע ספטמבר. אך בינתיים צרפת תכין תוכנית מיסוי ניסויית משלה. שר האוצר הצרפתי - תיירי ברטון, הסביר בחודש שעבר את הרקע להטלת המס בפגישה בדרג מיניסטריאלי באו"ם. אז כבר הודיעו ברזיל, צ'ילה וגרמניה על תמיכתן בתוכנית.
ברטון הסביר כי רעיון מס הטיסה צץ תוך חיפוש אחר דרכים להפחית במחצית את העוני בעולם עד 2015. לדבריו, זה "אחד הפתרונות המבטיחים ביותר עבור המדינות המתפתחות ועבור מנגנון הסיוע הבינלאומי".



השר הסביר כי כרטיסי הטיסה נבחרו בזכות רווחי חברות התעופה מהגלובליזציה ומשיעורי מס נמוכים, ומשום שבציבור הנוסעים במטוסים יש לעתים רחוקות גם עניים. סיבה נוספת היא שהמיסוי מעשי וכמוהו הוטלו כבר בהצלחה בבריטניה ובמדינות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully