וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת הסחורות של ניו יורק הכריזה על פורס מז'ור בעקבות ההוריקן ועצרה את מסירות הגז הטבעי לאוגוסט

סוכנויות הידיעות

29.8.2005 / 19:49

במסגרת ההכנות לכניסת הסופה ללואיזאנה נסגר צינור ראשי באיזור; עצירת המסירות היא מצב חסר תקדים בהיסטוריה של NYMEX; החוזים על הגז הטבעי למסירה בספטמבר מזנקים ב-17.8%



בורסת הסחורות של ניו יורק (NYMEX) הכריזה על פורס מז'ור בעקבות סופת ההוריקן - קתרינה, ועצרה לתקופה לא מוגדרת את מסירות הגז הטבעי לאוגוסט. פורס מז'ור נכנס לתוקף בעתות של אסונות טבע, כמו סופת הוריקן. במסגרת ההכנות לקראת כניסת הסופה ללואיזיאנה, צינור סאבין, המפעיל את מתקן הנרי בלואיזיאנה, נסגר ביום ראשון עד להודעה חדשה.



מתקן הנרי הוא נקודת התמחור של החוזים על הגז הטבעי הנסחרים בבורסת הסחורות של ניו יורק. הוא מחובר לתשעה צינורות בין מדינות ול-4 צינורות בתוך המדינה. תוקף החוזים על הגז הטבעי למסירה בספטמבר פג ביום שני, וסוכנות הידיעות דאו ג'ונס דיווחה כי מועד המסירה שנקבע הוא יום שלישי. מבורסת הסחורות של ניו יורק לא נמסרה תגובה.



החוזים על הגז הטבעי למסירה בספטמבר מזנקים ב-17.8%, או 1.738 דולרים למחיר של 11.53 דולר למיליון יחידות תרמיות בריטיות. החוזים על הגז הטבעי למסירה באוקטובר מזנקים ב-16.8%, או 1.644 דולרים, למחיר של 11.45 דולר.



"השבתה של מתקן הנרי היא משבר עבור השווקים", אמר ל"פייננשל טיימס" אגבלי אמרו, שותף מנהל בפירסט אנרקסט פייננשל. "במצב כזה, כשתוקף החוזים העתידיים יפוג, לא יהיה מתקן למסירות של גז. זהו מצב חסר תקדים שמעולם לא התרחש בהיסטוריה של החוזים העתידיים ב-NYMEX?, אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully