וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט ירד משיא של 70 דולר לחבית על רקע היחלשות סופת ההוריקן קתרינה

עפרה שלו

29.8.2005 / 22:44

החוזים על הנפט הגולמי למסירה באוקטובר נסחרים ב-67.25 דולר לחבית; הבית הלבן אמר כי יהיה מוכן להשתמש במלאי החירום של הנפט



מחיר הנפט ומחיר הגז הטבעי שברו שיאים מוקדם יותר במסחר בניו יורק, בעקבות סופת ההוריקן קתרינה הפוגעת בתפוקת הנפט במפרץ מכסיקו. מחיר הנפט זינק ל-70 דולר לחבית ומחיר הגז הטבעי זינק ל-12 דולר למיליון יחידות תרמיות בריטיות. על רקע היחלשות דרגת החומרה של הסופה, נסחרים עתה החוזים על הנפט הגולמי למסירה באוקטובר ב-67.25 דולר לחבית, עלייה של 1.12 דולר.



אנליסטים מעריכים כי הסופה עשויה להחזיק את מחיר הנפט מעל 70 דולר לחבית לתקופה ממושכת יותר.



הבית הלבן אמר כי יהיה מוכן להשתמש במלאי החירום של הנפט כדי לסייע לבתי הזיקוק אשר נפגעו מהשתוללות סופת ההוריקן קתרינה במפרץ מכסיקו. הבית הלבן הוסיף, עם זאת, כי עוד מוקדם לקבוע אם להשתמש במלאי החירום ובאיזה היקף.



הסופה פקדה אחר הצהריים את העיר ניו אורלינס שבלואיזיאנה. עם בוא הסופה לעיר הוצפו בה בתים, נשברו חלונות, אספקת החשמל נפגעה ונהר המיסיסיפי עלה על גדותיו בקטע הסמוך לעיר. מהירות הרוחות היתה כ-230 קמ"ש. אולם, דרגת החומרה של הסופה הורדה בשעות האחרונות ל-2 בסולם ספיר-סימפסון. לפני שהגיעה לחוף, קיבלה הסופה דירוג 5 - הדירוג הגבוה ביותר בסולם.



הסופה הובילה להשבתה של כמחצית מתפוקת הנפט הגולמי במפרץ מכסיקו. בנוסף, הושבתו שמונה בתי זיקוק בלואיזיאנה ובמיסיסיפי, שלהם תפוקה יומית של 1.7 מיליון חביות נפט גולמי והם מהווים 9% מתפוקת הנפט של ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully