וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנפט התמתן והמדדים תפסו גובה

עומרי כהן

29.8.2005 / 23:39

נייס ירדה כ-4%. סינרון איבדה כ-4% נוספים. טאואר עלתה כ-7%. סינרון איבדה 19% תוך פחות מחודש. נאסד"ק הוסיף 0.8%

בימים החמים של אוגוסט ראתה וול סטריט את מדדי המניות בעיקר נסוגים לאחור ומוחקים כליל את העליות שרשמו מתחילת השנה, וכל זאת על רקע המשך ההתחזקות במחירי הנפט הגולמי בעולם. את הירידות הובילו מניות הטכנולוגיה ובסוף השבוע שעבר השלים מדד הנאסד"ק ירידה של 4.4% תוך שלושה שבועות וחצי. מדד ה-S&P 500 איבד במהלך אותה תקופה 3.3% מערכו ואילו דאו ג'ונס הצטרף בירידה מתונה יותר של 2.8%.

גם היום המדדים המובילים התקשו לחזור בפתיחת המסחר לאופטימיות שאיפיינה את השווקים בחודש שעבר. מחירי הנפט הגולמי נדבקו לרמת שיא של 70 דולר לחבית, על רקע ההרס שזרעה סופת ההוריקן קטרינה באסדות הנפט ובחופים של מפרץ מכסיקו, ומדדי המניות נותרו קרוב לרמתם מסוף השבוע.

עם זאת, במהלך המסחר התמתנה העלייה במחירי הנפט, והדבר איפשר למדדי המניות לחזור ולתפוס גובה. מדד נאסד"ק סיים את המסחר בעלייה של 0.8% לרמה של 2,137 נקודות. מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.6% ל-10,463 נקודות. מחירה של חבית נפט נסגר בעלייה של 1.6% ל-67.2 דולר.

אולם למגמה החיובית בשווקים לא הצטרפו היום רבות מן המניות הישראליות הבכירות. אמדוקס איבדה 1.3% ל-28.1 דולר והשלימה ירידה של 7% תוך שבועיים. זאת, למרות שבבית ההשקעות פרודנשיאל ציינו כי הירידות האחרונות במניית אמדוקס מהוות הזדמנות קנייה למשקיעים וחזרו על המלצה של "תשואת יתר" למניה עם מחיר יעד של 37 דולר.

"שום חדשות רעות לא נקשרו לאמדוקס לאחרונה ועל פי הבדיקות שביצענו, אמדוקס צפויה להמשיך וליהנות מגידול בעסקי הבילינג שלה", כתבו האנליסטים.

אל אמדוקס הצטרפה גם מרקורי, עם ירידה של 1.3% ל-36.9 דולר. מנגד, הוסיפה צ'ק פוינט 1.8% ל-22.4 דולר. באתר האינטרנט TheStreet.com המליץ היום בעל הטור ריצ'רד סוטמאייר למשקיעים להוסיף את מניית צ'ק פוינט לתיק ההשקעות שלהם לטווח הארוך, מאחר שלדבריו המניה נסחרת במחיר הנמוך בכ-33.7% ממחירה האמיתי.

תשקיף המדף שהגישה נייס בליל שבת לגיוס של עד 220 מיליון דולר סיפק דלק לירידה של 3.7% במחיר המניה ל-42.8 דולר, ונייס השלימה מימוש של כ-11% בשבוע וחצי. זאת, לאחר שהמניה השלימה באמצע אוגוסט זינוק של 126% בעשרה חודשים לשיא של כמעט חמש שנים - 48 דולר. למרות הגשת התשקיף, חזר היום בנק ההשקעות הקנדי RBC על המלצה של "תשואת יתר" לנייס וצירף למניה מחיר יעד של 54 דולר.

מימושי הרווחים נמשכו גם אצל מניית יצרנית המכשור הרפואי לטיפולים אסתטיים - סינרון. לאחר שזינקה בתחילת אוגוסט למחיר שיא של 43.3 דולר, איבדה היום סינרון עוד 4.3% ל-34.9 דולר והשלימה נפילה של כ-19% תוך קצת פחות מחודש.

יצרנית השבבים, טאואר הכריזה על מהלך לשינוי מבנה החברה, במטרה לשפר את הקשר עם לקוחותיה. המניה החבוטה הוסיפה בתגובה 6.8% ל-1.25 דולר.

אם סיסטמס עלתה ב-2% ל-26.1 דולר בניסיון לקבוע שוב שיא של כמעט חמש שנים, ולהתייצב לראשונה מאז נובמבר 2000 מעל רמה של 26 דולר.

אראל תקשורת השיקה פתרון וידיאו וקול, הניתן לשילוב בשירות שיחת הוועידה באינטרנט של מיקרוסופט והמניה הגיבה בעלייה של כ-3%.

התפטרות סמנכ"ל הכספים של החברה גובה ממניית נובה ירידה של 6.2%. גורונט, המפעילה את אתר האינטרנט ANSWERS.COM, בלטה בעלייה של 8.4% ל-15 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully