וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 כתבי אישום הוגשו נגד בכירים לשעבר ב-KPMG והחברה נדרשת לסגור את חטיבת המס שלה

סוכנויות הידיעות

30.8.2005 / 9:15

זאת לאחר הסדר אליו הגיעה חברת ראיית החשבון עם משרד המשפטים האמריקאי, לפיו תשלם קנס בסך 456 מיליון דולר וימונה לה מפקח חיצוני



8 כתבי אישום הוגשו נגד בכירים לשעבר בחברת ראיית החשבון האמריקאית KPMG בעקבות הסדר אליו הגיעה החברה אתמול עם הרשויות הפדרליות. ההסכם עצמו כלל קנס של 456 מיליון דולר, מינוי מפקח חיצוני על החברה וכן התחייבות לסגור את חטיבת המס של החברה תוך חצי שנה.



סגירת חטיבת המס "היא מכה גדולה עבורם - מדובר באחת מחטיבות הדגל, שהיתה רווחית למדי", אומר רוברט וילנס, אנליסט ליהמן ברדרס. עורך הדין ג'ונתן פלד מחברת קאטן מוצ'ין רוזנמן אמר כי "מדובר בניצחון גדול עבור KPMG, אך הם פתרו רק את האישומים הפליליים". בפני החברה עוד עומדות תביעות אזרחיות מצד לקוחותיהם.



שר המשפטים אלברטו גונזאלס אמר כי ההסדר נועד להוות התרעה אך למנוע פגיעה בעובדי החברה ואוכלוסיות אחרות בשל השלכות נרחבות מדי. גונזאלס גם אמר כי KPMG הרוויחה 115 מיליון דולר מעמלות על עסקות אלה, בעוד הממשל הפסיד הכנסות בסך 2.5 מיליארד דולר ממסים.



"KPMG מרוצה מההסכם עם משרד המשפטים. אנו מתחרטים על נהגינו בעבר שהיו במוקד החקירה. KPMG היא חברה טובה וחזקה יותר כיום לאחר שלמדנו הרבה מהניסיון", אמר יו"ר ומנכ"ל החברה, טימותי פי. פלין.



ריצ'רד ברידן, לשעבר יו"ר הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC), מונה לפקח על החברה ולוודא שהיא עומדת בתנאי ההסכם.



ביום שני הגיעה KPMG להסכם עם הרשויות הפדרליות לפיו תשלם 456 מיליון דולר בגין מכירת מקלטי מס בלתי חוקיים. ההסכם מנע הגשת אישומים פליליים נגד החברה שעשויים היו לשתק את פעילותה ולגרום לקריסתה. עם זאת, ההסכם לא הגן על בכירים לשעבר בחברה מפני הגשת אישומים נגדם, ואף כלל הודאה בפעילות בלתי חוקית - דבר העשוי לפגוע בהם. בעקבות ההסכם הוגשו 8 כתבי אישום נגד בכירים לשעבר בחברה, ביניהם סגן יו"ר החברה ועורך דין של החברה.



עורך דינו של אחד הנאשמים, ריצ'רד סמית, ביקר את ההסדר ואמר שזה היה ניסיון להפוך את תכנון המס בו עוסקים יועצי מס באופן יומיומי לפעילות בעלת אופי פלילי. "אין שום דבר מוסתר או פלילי בעסקת מקלטי המס. מדובר בתוכנית שאושרה באופן פתוח על ידי אנשי מקצוע רבים ב-KPMG וחברות עורכי דין עצמאיות שהאמינו שהתכניות חוקיות. אף בית משפט לא טען כי התוכנית אינה פועלת", אמר רוברט פינק מחברת קוסטלנטץ אנד פינק.



"אם הממשל רוצה להפסיק סוג זה של עסקות, התגובה הנכונה היא לשנות את החוק, ולא להפחיד את אנשי המקצוע על ידי הגשת אישומים נגדם. מדובר בשימוש לרעה של שיקול דעת התובעים להשתמש באישומים פליליים על מנת לשנות נהגים חוקיים", הוסיף פינק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully