וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשובה בדרך להנפיק את דלק USA לפי שווי של 600 מיליון דולר

יורם גביזון

30.8.2005 / 8:47

ההצלחה של הנפקת אלון USA דוחפת את קבוצת דלק לנצל את שוק האנרגיה הלוהט בארה"ב להנפקה ציבורית ברבעון הראשון של 2006; דלק USA נהנית בימים אלה מרכישה שאותה השלימה לפני ארבעה חודשים בלבד, של בית זיקוק בטקסס, תמורת 72 מיליון דולר



קבוצת אלון שבשליטת דודי וייסמן ושרגא בירן, תרשום רווח הון של 500 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2005 בעקבות הנפקתה של חברת אלון USA בארה"ב לפני כחודש. אלון USA נסחרת כיום במחיר הגבוה ב-20% ממחיר הנפקתה.



הצלחת ההנפקה של אלון USA דוחפת גם את קבוצת דלק לנסות לנצל את שוק האנרגיה הלוהט בארה"ב להנפקה ציבורית. מנכ"ל קבוצת דלק, אסי ברטפלד, אמר אתמול שהקבוצה תנסה להנפיק את החברה הבת דלק USA בבורסה בארה"ב ברבעון הראשון של 2006.



ברטפלד ציין שחברות דלק מונפקות לפי מכפיל רווח תפעולי תזרימי של 10-9 בניכוי התחייבות פיננסיות נטו, כך שנראה ששוויה של דלק USA לצורך ההנפקה יגיע ל-600 מיליון דולר - בהנחה שמחירי הדלק ומרווחי הזיקוק לא יירדו דרמטית.



דלק USA מפעילה 328 תחנות תדלוק הנמצאות בבעלותה במדינות טנסי, אלבמה ווירג'יניה, וכמו כן היא מספקת דלק כספק בלעדי ל-83 תחנות שאינן בבעלותה.



פעילות שיווק הדלק של דלק USA רשמה רווח נקי של 9 מיליון שקל ורווח תפעולי תזרימי של 53 מיליון שקל במחזור של 1.2 מיליארד שקל ברבעון השני של 2005.



דלק USA נהנית בימים אלה מרכישה שאותה השלימה לפני ארבעה חודשים בלבד. החברה רכשה בית זיקוק בטקסס תמורת 72 מיליון דולר ונראה שיש לה סיכויים טובים לזכות בהחזר מהיר יחסית על השקעתה. בית הזיקוק La Gloria, שזיקק 50 אלף חביות במאי-יוני 2005, רשם בחודשיים הללו הכנסות של 842 מיליון שקל, רווח תפעולי תזרימי של 46 מיליון שקל ורווח נקי של 24 מיליון שקל.



ברטפלד אמר שמרווח הזיקוק, כלומר הפער בין מחיר הנפט הגולמי שבית הזיקוק משלם למחיר תוצרי הזיקוק - בנזין וסולר, עלה ל-15 דולר לחבית, כאשר עלות הזיקוק מגיעה ל-5 דולרים לחבית, כך שבימים אלו של ביקושי שיא בשוק האנרגיה רושמת דלק USA רווח תפעולי תזרימי של 500 אלף דולר ליום. רווח זה צפוי לגדול, שכן דלק USA פעלה כדי להגדיל את תפוקת בית הזיקוק לכושרו המקסימלי - 57 אלף חביות ביום.



דלק USA רכשה את בית הזיקוק במחיר נמוך, בהתחשב בכך שעלות הרכישה כללה מלאי בשווי של 58 מיליון דולר. עם זאת, בית הזיקוק La Gloria מתחרה ב-25 בתי זיקוק במדינת טקסס ונתח השוק שלו הוא 1.4% בלבד. למרות זאת, ברטפלד מציין שבית הזיקוק של החברה ממוקם באזור שבו התחרות מועטה יחסית, כך שבשל שיקולי עלות ההובלה הוא זוכה לביקושים גבוהים, גם מתחנות הדלק של אלון USA.



דלק USA תיכננה להשקיע 90-70 מיליון דולר בבית הזיקוק בחמש השנים הקרובות, אך היא עשויה להקדים את ההשקעה כדי לספק את הביקושים הגואים. דלק USA תידרש בנוסף לעמוד בחבות של 12 מיליון דולר שהותיר אחריו בעליו הקודמים של בית הזיקוק. חבות זו היא תוצאה של הסדר בין בית הזיקוק לבין הסוכנות לאיכות הסביבה (EPA) בארה"ב, שפתחה בשתי חקירות נגד בית הזיקוק, בחשד לפליטה של שני חומרים מסוכנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully