וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ', לימן בראדרס ודויטשה בנק מתחרים על ייעוץ במכרז למכירת תבל

הדר חורש

30.8.2005 / 9:23

המנהל המיוחד של חברת הכבלים תבל, צבי יוכמן, פנה לשלושת הבנקים הבינלאומיים לסיוע באיתור משקיעים זרים



המנהל המיוחד של חברת הכבלים תבל, צבי יוכמן, פנה לשלושה בנקים בינלאומיים לקראת המכרז למכירת החברה. יוכמן צפוי לבחור בין מריל לינץ', לימן בראדרס ודויטשה בנק. הבנקים יתבקשו לסייע באיתור משקיעים זרים העשויים לרכוש את תבל.



חברת הכבלים תבל קרסה לפני שלוש שנים. החברה הוכנסה להליך הקפאת הליכים, ובתום תוכנית שיקום עברה לשליטתם המלאה של הבנקים הנושים, בראשות בנק לאומי. המפקח על הבנקים ומועצת הכבלים והלוויין התנו את הסכמתם להשתלטות הבנקים על תבל במכירת האחזקות עד סוף 2005. כעת מנסים הבנקים למלא אחר ההתחייבות, ואולם בשוק התקשורת יש החוששים שהם יתקשו למצוא קונים לחברה הבעייתית, הממשיכה לאבד אלפי מנויים מדי רבעון.



היקף חובותיה של תבל מגיע ל-3 מיליארד שקל, והבנקים מקווים להחזיר לעצמם את מרבית החוב באמצעות המכירה. המועמדות הטבעיות לרכישת חברת הכבלים הן חברות הסלולר פרטנר וסלקום. שתי החברות שוקלות לשתף פעולה עם הכבלים בבנייה ושיווק של שירותי תקשורת משולבים.



עם זאת, משקיעים מקומיים נרתעים מהחוב העצום של החברה ומהעובדה שבנק ישראל יראה בכל גורם ישראלי שירכוש את תבל אחראי לחוב הכולל של חברות הכבלים, המגיע לכ-5 מיליארד שקל. המשמעות היא חסימת יכולתו של הרוכש לקבל אשראי במערכת הבנקאות הישראלית.



בעיה אחרת היא העדר המיזוג המלא בין חברות הכבלים. אלה מנוהלות במשותף על ידי הנהלת HOT, בראשות רם בלינקוב, אבל השליטה במניות הכבלים מתחלקת בין אנשי העסקים יצחק תשובה, השולט במתב, אליעזר פישמן וידיעות אחרונות, השולטים בערוצי זהב, ובעלי השליטה בתבל. הבעיות המימוניות והקושי לשתף פעולה בין בעלי חברות הכבלים נחשבים לגורמים העיקריים העלולים להרתיע רוכשים פטנציאליים מחו"ל ומישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully