וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק החלה בניסוי ברהט בטכנולוגיית WiMax לאינטרנט אלחוטי בפס רחב

הדר חורש

30.8.2005 / 9:34

בזק קיבלה אתמול רישיון לניסוי במערכת לשלושה חודשים ותפרסם בקרוב מכרז לאספקת מערכת לכיסוי יישובים בדואים נוספים; עם זאת, עדיין לא נפתרה בעיית הקצאת התדרים



חברת החלה בניסוי ראשון רחב היקף במערכת האלחוטית WiMax לאחר שקיבלה אתמול רישיון להפעלת ניסוי במערכת המספקת אינטרנט אלחוטי רחב פס לטווחים ארוכים. החברה החליטה לנסות את הטכנולוגיה לראשונה במגזר הבדואי בנגב, והחיבור הראשון יהיה של בית הספר הטכנולוגי ושל סופרמרקט ביישוב הבדואי רהט. תוקף ההיתר הוא לשלושה חודשים, ובתום התקופה תבקש בזק אישור נוסף לניסוי מורחב.



בזק מתכוונת לפרסם בקרוב מכרז בין ספקי ציוד לאספקת מערכת לכיסוי יישובים בדואים נוספים בנגב. אחת הבעיות שטרם נפתרו היא הקצאת התדרים המשמשים את המערכת. תדרי ה-WiMax אמורים להיות חופשיים לשימוש, אך בפועל הם תפוסים בחלקם על ידי מערכות תקשורת ביטחוניות ולא ניתן לעשות בהם שימוש ארצי בטרם יפונו. בהודעת בזק נמסר כי החברה מנהלת מגעים עם משרד התקשורת להקצאת התדרים הנדרשים.



משרד התקשורת העניק לבזק את ההיתר לניסוי במהירות רבה יחסית. שרת התקשורת דליה איציק הביעה זעזוע מהמחסור בתשתיות תקשורת ביישובים הבדואים, והביעה תקווה כי אישור הניסוי ישפר את המצב. בזק החליטה לערוך את הניסוי לפני כשנה. נראה כי הצעתה של בזק לספק את השירות החדש בכפרי הבדואים תרמה להתגייסותה של שרת התקשורת לזרז את מתן הרישיון.



טכנולוגיית ה-WiMax מאפשרת לכסות בתקשורת נתונים רחבת פס אזורים גדולים, כמו ערים או רבעים. טווח השידור והקליטה של אנטנות ה-WiMax הוא כשלושים קילומטרים. הטכנולוגיה אמורה לאפשר לבעלי מחשבים ניידים, מחשבי כף יד וטלפונים אלחוטיים לנוע באזור ולקבל בכל נקודה אפשרות לקשר רחב-פס בקצב של עד 4 מגהביט לשנייה.



בעתיד עשויה הרשת להתחרות ברשתות סלולריות, שכן היא תאפשר תקשורת אלחוטית ניידת בדומה לרשת סלולרית. הטלפונים ברשת ה-הWiMax יפעלו על רשת האינטרנט (VoIP) וישמשו לתקשורת נתונים וקול. על מנת להימנע מאיבוד מנויים לטובת רשתות WiMax צפויות גם חברות הסלולר לספק שירותי טלפון בטכנולוגיה זו, שתאפשר שילוב בין טכנולוגיות של תקשורת ניידת ונייחת.



טכנולוגיית ה-WiMax היא טכנולוגיה חדשה יחסית והרשתות עדיין אינן מאפשרות ניידות בתחומי הכיסוי. כמה חברות תקשורת משתמשות בה כתחליף לרשת קווית באזורים בהם אין רשת אינטרנט רחבת פס. המעבר לרשתות שיאפשרו תקשורת נתונים ניידת צפוי רק בסוף העשור.



במדינת ישראל הצפופה והמרושתת אין לטכנולוגיית ה-WiMax שימוש רב, כל עוד היא אינה מאפשרת ניידות. הניסוי של בזק נערך ברהט המרושתת היטב, ובזק יכולה לספק בה אינטרנט מהיר על קווים רגילים. בנגב קיימים יישובים בדואים שאינם מחוברים לרשתות הטלפון, המים והחשמל; המדינה מונעת מהם במכוון את התשתיות בנימוק שהיישובים הוקמו ללא היתרים הנדרשים על פי חוק ויש לפנות אותם.



נראה כי בזק מתעניינת בניסוי במסגרת שאיפתה לבחון את חידושי התקשורת העולמית ורצונה להיות מוכנה לפריסה מסחרית של טכנולוגיות בשלות שיש להן שימוש.



בעקבות בזק צפויות גם סלקום, פרטנר וחברות הכבלים לבקש רישיון לניסויים ברשתות האלחוטיות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully