וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה לירן ו-yes הורשעו בהפרעה לעבודתו של מפקח משרד התמ"ת

עינב בן יהודה

30.8.2005 / 10:01

המנכ"ל לשעבר והחברה סירבו לספק נתונים על עבודת טכנאיה בימי מנוחה לפי בקשת המפקח לאור חשד כי הועסקו בימים אלה בלי היתר



חברת הלוויין yes ומנכ"ל החברה בעבר, שלמה לירן, הורשעו באחרונה בבית הדין לעבודה בהפרעה לעבודתו של מפקח משרד התמ"ת לפי חוק שעות עבודה ומנוחה. משרד העבודה והרווחה פנה לביה"ד בעקבות סירובה של החברה לספק למפקחים מטעם משרד התמ"ת לעיין במסמכים הנוגעים להעסקת טכנאים בחברה.



בסוף 2002 הגיעו מפקחי העבודה למשרדי yes ודרשו ממנהלת משאבי האנוש של החברה לעיין במסמכים הנוגעים להעסקת עובדים. זאת, במטרה לבדוק מידע שהגיע למפקחים, שלפיו החברה פועלת בניגוד לחוק ומעסיקה טכנאים בניגוד להיתר שניתן לה. מנהלת משאבי האנוש של החברה הודיעה להם כי תעביר דרישה זו ללירן.



באותו יום הועברה ל-yes וללירן בקשה בכתב ובה פירוט המסמכים הנדרשים: רשימה שמית של כל הטכנאים המועסקים בחברה, הסכם תנאי העסקת הטכנאים, ריכוז שעות ותלושי שכר לחודשים מאי-דצמבר 2002. החברה ענתה בתגובה: "לא נמצא כל סימוכין לחיקוק היוצר חובה לקיומם או הגשתם של המסמכים המובקשים". על בסיס חליפת מכתבים, ודחייתה של יס את הטענה כי הפריעה לעבודתם של המפקחים, הגיע העניין לדיון משפטי.



בית הדין קבע כי דרישות המפקחים נעשו על פי חוק ומכוח סמכויותיהם. עוד נקבע כי yes הפריעה למפקחים בעת מילוי תפקידיהם, מכיוון שאי חשיפת המסמכים המבוקשים מונעת מהמפקחים על היתר עבודה בשבת לבחון את התמונה הכללית ולאשר מתן היתר העסקה.



כמו כן קבע בית הדין כי מכיוון שלירן שימש באותה תקופה מנכ"ל החברה, ניתן להחיל עליו את סעיף 36 (ה) לחוק ארגון הפיקוח על עבודה. על פי סעיף זה, אם נעברה עבירה על פי חוק זה יואשם בה גם מי שבעת ביצועה היה מנהל פעיל, בא כוח או שותף פעיל בחברה "זולת אם הוכיח שהעבירה נעברה שלא בידיעתו ושנקט כל האמצעים הנאותים כדי להבטיח קיום הוראות החוק והתקנות לפיו". לירן, קבע בית הדין, לא נקט אמצעים "ולו הסבירים" כדי להבטיח את קיום ההוראות הנדרשות לקבלת ההיתר להעסקת עובדים בשבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully