וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות שדות התעופה אישרה את כניסתו של מטוס איירבוס מדגם 600-340, לפעילות בנתב"ג

זוהר בלומנקרנץ

30.8.2005 / 11:00

זאת, לאור בקשתה של חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה; מדובר במטוס החדיש ביותר של יצרנית המטוסים האירופאית איירבוס



רשות שדות התעופה (רש"ת) אישרה את כניסתו של מטוס איירבוס מדגם 600-340, לפעילות בנתב"ג. מנכ"ל רש"ת, גבי אופיר, מסר היום כי רש"ת אישרה את כניסת המטוס לפעילות בנתב"ג, לאור בקשתה של חברת התעופה לופטהנזה הגרמנית, שהוגשה השנה.



מדובר במטוס החדיש ביותר של יצרנית המטוסים האירופאית איירבוס. הוא נמנה על קבוצת המטוסים ארוכי הגוף, להם נדרשת תשתית מתאימה בנמלי התעופה. המטוס נמצא בשירות פעיל של חברות תעופה מאז 2003, עד לכניסתו המתוכננת של מטוס הענק מדגם איירבוס 380 בשנת 2008. האיירבוס 600-340 מסוגל להטיס 300 נוסעים, לעומת 800 נוסעים שיוכל להטיס על פי התכנון, האיירבוס 380 בעתיד.

לדברי אופיר, "לפני הענקת האישור ערכה מחלקת המבצעים של רש"ת סקר אווירי, במסגרתו נבחנה התאמת המטוס לתפעול בנתב"ג, תוך בחינת התאמת הפרמטרים הרלוונטיים של המטוס לתשתיות בנתב"ג. בין היתר נבדקו מסלולי ההמראה והנחיתה; מסלולי ההסעה והפינויים; רחבות; עמדות החניה; שרוולים; ציוד קרקע; תדלוק ואספקת חשמל - הכל מול נתוני המטוס כפי שנמסרו על ידי חברת התעופה לופטהנזה ויצרנית המטוס איירבוס".

לדברי מנכ"ל רש"ת, לאור נתוניו של המטוס, עמדת החניה היחידה בה יורשה לפעול בטרמינל החדש תהיה עמדת 6-C. עוד הוסיף, כי על אף גודלו של המטוס, האיירבוס 340 נמנה על הדור החדש של "המטוסים השקטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully