וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקורי תתקן לאחור את דו"חותיה בשנים 2002-2005 בשל חישוב לא נכון של עלות האופציות

שירלי יום-טוב

30.8.2005 / 11:23

התיקון יהיה מהותי וישפיע על רווחי החברה; מהות התיקון לא תתפרסם לפני נובמבר; הסתבכות נוספת של הפרשה כוללת דרישה של בעל חוב לפדיון מוקדם של אג"ח בסכום של 800 מיליון דולר



האופציות שחילקה לעובדיה בשנים האחרונות עלו ביוקר - את זה יודע כל מי שעקב אחר הדו"חות המורחבים של החברה, בהם היא פירטה את עלותן המלאה של האופציות.



אולם, אתמול בלילה התברר כי למרות היקפן הגבוה - מעל 100 מיליון דולר בשנה שעברה - עלותן בפועל היתה אף גבוהה יותר. מרקורי, ספקית פתרונות תוכנה לניהול יעיל של מערך ה-IT בארגונים, דיווחה אמש כי עליה לתקן לאחור את דו"חותיה לשנים 2002-2005.



התיקון אמנם לא ישפיע על ההכנסות שרשמה החברה בשנים אלה, אך השפעתו תהיה "משמעותית" - כך ציינה החברה - על הרווחים בתקופה הזו. מרקורי אינה יודעת את היקף התיקונים, אך מה שברור כרגע זה שהדו"חות דורשים תיקון. החברה מצפה לדווח על מהות התיקונים לא לפני נובמבר הקרוב.



מרקורי ציינה כבר בעת פרסום דו"חות הרבעון השני, במחצית יולי, שקיימת סבירות גבוהה לכך שהיא תתקן את הדו"חות לאחור, אך אמש הודיעה החברה כי תיקון כזה הוא ודאי.



בינתיים החברה, בניהולו של אמנון לנדן, אינה יכולה להגיש את הדו"ח הרבעוני המורחב שלה (10-Q) לרשות ניירות ערך בארה"ב (SEC), ולכן היא גם מועמדת למחיקה ממסחר מבורסת הנאסד"ק. בינתיים נסחרת המניה תחת הסימול MERQE, בעוד שהסימול המקורי הוא MERQ.



לאי הגשת הדו"חות כסדרם לרשות ניירות ערך יש השלכה נוספת. מרקורי בישרה אמש שאחד מבעלי החוב של החברה, שרכש בעבר אג"ח בהיקף של 800 מיליון דולר, הודיע לחברה כי אי הגשת הדו"חות ל-SEC היא הפרה מהותית של התנאים שלפיהם הנפיקה החברה את החוב.



בעל החוב רכש אג"ח בגובה 500 מיליון דולר, הנושאות ריבית אפס ועתידות להיפרע ב-2008, ואג"ח נוספות בגובה 300 מיליון דולר הנושאות קופון של 4.75%, ומועד הפירעון שלהם הוא ב-2007.



מרקורי תוכל לעמוד בתנאים אם היא תגיש ל-SEC את הדו"חות עד ה-25 באוקטובר. אם לא, בעל החוב יוכל לדרוש פדיון מוקדם של אגרות החוב. המשמעות היא שמרקורי תצטרך להוציא מקופתה 800 מיליון דולר לפחות כדי לשלם לבעל החוב. בקופת החברה היו, נכון לסיום הרבעון השני, 1.3 מיליארד דולר.



"בהתחשב בחוזק הפיננסי של מרקורי, אנו מאוכזבים מכך שקיבלנו הודעה כזו", ציין דאגלס סמית', סמנכ"ל הכספים של מרקורי.



ובכך לא מסתיימות הבשורות שמנחיתה החברה על המשקיעים. מרקורי אף הוסיפה כי בחברה התגלתה חולשה בכל הקשור למנגנוני הבקרה הפנימיים הקשורים בדיווחים הכספיים. אפשר לומר שזו קביעה שאין להמעיט בערכה, מאחר שלא ברור האם היא מתבססת אך ורק על הטעות שביצעה החברה במשך שלוש וחצי שנים בחישוב עלות האופציות.



מזה שלוש וחצי שנים מחשבת מרקורי את ההוצאות בגין אופציות בהתבסס על תאריכים לא נכונים. החישוב אמור להתבצע על פי היום בו ניתנו האופציות בפועל, ואילו מרקורי התבססה על תאריך אחר. מאחר שמחיר המניה בתאריכים הקובעים (המחייבים) היה גבוה ממחיר המניה בתאריכים עליהם התבססה החברה, ההוצאה בגין האופציות תהיה כעת גבוהה יותר.



ההוצאה המלאה בגין אופציות (המחושבת לפי נוסחת בלק אנד שולס להערכת שווי אופציות) היתה ב-2004 כ-107 מיליון דולר. אם החברה היתה מחויבת לכלול הוצאה זו בדו"חות השוטפים שלה (על בסיס כללי חשבונאות GAAP), היא היתה עוברת מרווח נקי של 85 מיליון דולר ב-2004 להפסד של 21.5 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully